Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

kumpi parempi kela shimano vai abu gargia?

(Luettu 47523 kertaa)
allu93
*

0
Poissa

Profiili
« : 16.07.08 - klo:22:16 »

ite oon shimanon miehii ja mun mielest se on paras Hymyilee
Mate
Vieras
« Vastaus #1 : 16.07.08 - klo:22:20 »

Shimano

Tykkään myös Daiwan vanhoista rautakeloista  Cool
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 17.07.08 - klo:12:39 »

Molempia löytyy ja minusta toi shimano oa hiukan parempi Pyörittää silmiään
Gras

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 17.07.08 - klo:12:50 »

shimano.  Virnistää

julle
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 19.07.08 - klo:15:21 »

minäkin pidän shimanon keloista ja itelläki on semmonen
lape89
Vieras
« Vastaus #5 : 20.07.08 - klo:18:06 »

Kummaltakin merkiltä löytyy n.100€ hintainen haspelikela, kumpikin ihan hyviä. Shimano kuitenkin aavistuksen parempi, Shimanossa vain 4 kuulalaakeria, Abussa 10 ja Shimano pyörii kyllä pehmeämmin.
loimaa
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 29.10.10 - klo:18:31 »

SHIMANO se pitää olla vanha kela oli daiwan joku wanha, mutt nyt on Shimanon catana 4000fa
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 29.10.10 - klo:18:48 »

Kysymykseen on mahdoton vastata noilla spekseillä.
Hintahaarukka kaupasta saatavien Shitmanojen ja Abun haspelien välillä on noin 30€ vs 800€. Missä hintaluokassa meinasit vertailla keloja?
Ei ole millään muotoa mahdollista vertailla vain merkkejä ilman malleja.
Eli laita mallit esille niin kysymykseen on jopa mahdollista vastata.
NonProkalastaja

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 30.10.10 - klo:13:46 »

Mulla on ollu abu garcian cardinalin joku versio ja mielipiteeni on: Harvinaisen P*ska Uistimenhukkaaja. Omistin samanlaisen kelan kaksi kertaa peräkkäin ja oli aivan kamala. Vihainen. Alkoi katkoa siimaa ja lopetti varsin nopeasti kelaamisenkin kokonaan. Nykyisin olen shimanon keloihin siirtynyt, ja jokaisesta shimanon kelasta, joita olen kokeillut, en voi sanoa kuin pelkkää hyvää. Vavoista parempi merkki on Abu Garcia, mutta se menee offtopiciin joten ei siitä sen enempää. Iskee silmää

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 30.10.10 - klo:14:44 »

Mulla on ollu abu garcian cardinalin joku versio ja mielipiteeni on: Harvinaisen P*ska Uistimenhukkaaja. Omistin samanlaisen kelan kaksi kertaa peräkkäin ja oli aivan kamala. Vihainen. Alkoi katkoa siimaa ja lopetti varsin nopeasti kelaamisenkin kokonaan. Nykyisin olen shimanon keloihin siirtynyt, ja jokaisesta shimanon kelasta, joita olen kokeillut, en voi sanoa kuin pelkkää hyvää. Vavoista parempi merkki on Abu Garcia, mutta se menee offtopiciin joten ei siitä sen enempää. Iskee silmää
'
Voisitko kertoa mikä Abun Cadinaalin malli oli se "uistimenhukkaaja" ja mikä Shitmano nyt toimii? Kysyjälle kumminkin lienee tärkeää se malli mitä hakee, ei vain merkki;) Tai ainakin niin pitäisi olla.
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 30.10.10 - klo:14:46 »

Kysymykseen on mahdoton vastata noilla spekseillä.
Hintahaarukka kaupasta saatavien Shitmanojen ja Abun haspelien välillä on noin 30€ vs 800€. Missä hintaluokassa meinasit vertailla keloja?
Ei ole millään muotoa mahdollista vertailla vain merkkejä ilman malleja.
Eli laita mallit esille niin kysymykseen on jopa mahdollista vastata.

Tuossa asiaa.

Mutta jos nyt ihan omilla kokemuksilla pistän. Shimanot on susia. Taitaa niitä pari olla, molemmat jotain varavarakeloja. Abuja ollut 3, 2 käytössä. Molemmat iskällä. Ja toinen hankittu joskus 6-7 vuotta sitten, sellaisen paljon mollatun nippuside setin kyydissä. Hinta oli parikymppiä. Shimanot samaa hintaluokkaa, mutta kun ovat niin hintelän tuntusia. Varmaan vois nyrkissä murskata jos mieli tekis. Tuntuisi jostain pahvista olevan valmistettu. Eli Abua nyt kannatan, ja jos tuon Psychocowboyn viestin oikein ymmärsin niin abu tekisi nämä hintahaarukan yläpään kelat.

Ja kuis se kela nyt siihen uistinten hukkaus tahtiin vaikuttaa? Ite syyttäisin siimaa, peruketta ja erityisesti irroittajaa.

Dafag did I just said...
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 30.10.10 - klo:15:35 »

Tuossa asiaa.

Mutta jos nyt ihan omilla kokemuksilla pistän. Shimanot on susia. Taitaa niitä pari olla, molemmat jotain varavarakeloja. Abuja ollut 3, 2 käytössä. Molemmat iskällä. Ja toinen hankittu joskus 6-7 vuotta sitten, sellaisen paljon mollatun nippuside setin kyydissä. Hinta oli parikymppiä. Shimanot samaa hintaluokkaa, mutta kun ovat niin hintelän tuntusia. Varmaan vois nyrkissä murskata jos mieli tekis. Tuntuisi jostain pahvista olevan valmistettu. Eli Abua nyt kannatan, ja jos tuon Psychocowboyn viestin oikein ymmärsin niin abu tekisi nämä hintahaarukan yläpään kelat.

Ja kuis se kela nyt siihen uistinten hukkaus tahtiin vaikuttaa? Ite syyttäisin siimaa, peruketta ja erityisesti irroittajaa.
No ei ihan mene noin mutta faktaakin löytyi varsinkin tuossa viimeisessä lauseessa oikein urakalla;)
Omassa käytössä on Shitmanon Twinpower 2500 (hinta noin 250€), jonka kammesta meni laakerit 10kk käytön jälkeen. Uutta kampea odotin 3kk Pyörittää silmiään. Kiitos Normark, olen ikuinen fani.... vain sen takia että osia pitää odottaa niin kauan.
Käytössä on myös esim cardinal 801, joka on selkeästi alle satkun kela ja toimii moitteetta. Tosin onneksi avasin sen heti oston jälkeen; kaikki rasvat oli yhdes klöntissä kelan poskessa, rattaissa ei mitään. Abulla ei tällä hetkellä ole rahvaalle edes myynnissä "parempia" keloja. Abun Söron muistuttaa lähinnä sorvia. Tai ainakin tuntuu siltä että lastuja lentää kun kelaa.
Nykyisellä kokemuksella ostaisin Daiwan kelan. Mulla nyt sekä liki 500€ malli(certate) että vajaa 100€(exceler) malli ja hyvin toimii. Shimanossa Stella houkuttelee edelleen mutta sama kampiongelma kummittelee siinäkin. Lisäksi Shimanot kuluu selkeästi nopeammin kuin muut. Välystä alkaa ilmestymään aika nopeasti. Nämä havainnot siis hieman vauraammissa keloissa.
Barra

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 30.10.10 - klo:16:33 »

No ei ihan mene noin mutta faktaakin löytyi varsinkin tuossa viimeisessä lauseessa oikein urakalla;)
Omassa käytössä on Shitmanon Twinpower 2500 (hinta noin 250€), jonka kammesta meni laakerit 10kk käytön jälkeen. Uutta kampea odotin 3kk Pyörittää silmiään. Kiitos Normark, olen ikuinen fani.... vain sen takia että osia pitää odottaa niin kauan.
Käytössä on myös esim cardinal 801, joka on selkeästi alle satkun kela ja toimii moitteetta. Tosin onneksi avasin sen heti oston jälkeen; kaikki rasvat oli yhdes klöntissä kelan poskessa, rattaissa ei mitään. Abulla ei tällä hetkellä ole rahvaalle edes myynnissä "parempia" keloja. Abun Söron muistuttaa lähinnä sorvia. Tai ainakin tuntuu siltä että lastuja lentää kun kelaa.
Nykyisellä kokemuksella ostaisin Daiwan kelan. Mulla nyt sekä liki 500€ malli(certate) että vajaa 100€(exceler) malli ja hyvin toimii. Shimanossa Stella houkuttelee edelleen mutta sama kampiongelma kummittelee siinäkin. Lisäksi Shimanot kuluu selkeästi nopeammin kuin muut. Välystä alkaa ilmestymään aika nopeasti. Nämä havainnot siis hieman vauraammissa keloissa.

No juu, enhän nyt kaikkea sentään voi tietää. Olisi tämä elämä liian helppoa silloin. Itellä kokemusta lähinnä noista halpamalleista, mutta eikös Abun keloista nämä Cardinal 400i, 300i ja 100i ole suht edukkaita, joku näytti valmistajan sivuilla olevan noin 40 jossain valuutassa, joko euroissa tahi dollareissa. Mutta kumminkin melko edullisilta näyttivät.
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 30.10.10 - klo:16:41 »

Juu jos hinta laatu suhde on yksi ehto niin minulla on 5 dööriä ja yksi shimano luvut kertokoon puolestaan Virnistää
psychocowboy

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 30.10.10 - klo:16:47 »

Juu jos hinta laatu suhde on yksi ehto niin minulla on 5 dööriä ja yksi shimano luvut kertokoon puolestaan Virnistää
No niin Stento vielä hajoiti keskustelun hyyrä/haspeli osastolle Iskee silmää. Huomataan miten tärkeää on FAKTAT kysymyksissä. Eli mitäpä jos allu93 muotoilisi kyssärin uudestaan niin tiedetään mihin vastaillaan  Iskee silmää. Vastaukset on kumminkin olleet asiallisia kysymykseen nähden.
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: