Sivuja: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 ... 19   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Avokelat

(Luettu 212881 kertaa)
PFCompany
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #180 : 27.07.12 - klo:11:02 »

Senverran tarkennan vielä, että noihin yhteenkään Exageen en ole ees öljyä laittanut vielä kertaakaan kahden kauden aikana. (Yhdellä keloista 3 kautta käyttöä) Jigireisuja varmasti yli 100 takana ja myös muutakin kalastusta... 

Parhaalla reisulla aamupäivän jigikalastuksen tuloksena 15 Kuhaa, eli ei ne ihan hyllyllä ole siis maanneet....  Ihmetyttää että jos noita krahinoita joistain keloista alkaa kuulua muutaman kalastuspäivän jälkeen jo...

Kovat kalamiehet ei koskaan kuole - ne vaan haisee sille....
rantarosvo
Vieras
« Vastaus #181 : 27.07.12 - klo:11:48 »


Pakko kysyä nyt kun ei mulla raksuta. Mikä Stradicista tekee suden? Keveys? Ite en ole joutunut omani hankintaa katumaan kyllä. Käyttökertoja alta 2vko mökkeilyt, 3-6h/päivä ja puoli tusinaa jigireissuja eikä ongelmia ole (vielä ainekaan) tullut. Vähäsen lurahti eka huoltokerta kun ei ollut tarvikkeita tuolla mökillä mukana joten pientä ääntä se alkoi päästämään. Se loppui hyvin lyhyeen kun parin päivän päästä sai uudet rasvat/öljyt kotosalla.

2500:ssa on vielä vääntöä sattumahaukien varalle...

Jos tarkkaan luet vielä liian pitkät viestini, niin en kai missään vaiheessa mainosta Stradic:ia sutena? Hymyilee Oikein mukava ja passeli kela vaan ei vastannut omasta mielestäni sitä lisäinvestointia mitä esim. vertaamaani Symetreen tuli. Ja kyllä tuolla kelalla on väsytetty 4-5kg hauki aivan moitteitta, kuitenkin johtuen 1000-luokasta on se tehottomampi verrattuna esim. sinun omistamaasi 2500-luokkaiseen.


Senverran tarkennan vielä, että noihin yhteenkään Exageen en ole ees öljyä laittanut vielä kertaakaan kahden kauden aikana. (Yhdellä keloista 3 kautta käyttöä) Jigireisuja varmasti yli 100 takana ja myös muutakin kalastusta... 

Parhaalla reisulla aamupäivän jigikalastuksen tuloksena 15 Kuhaa, eli ei ne ihan hyllyllä ole siis maanneet....  Ihmetyttää että jos noita krahinoita joistain keloista alkaa kuulua muutaman kalastuspäivän jälkeen jo...

Tämä voi johtua siitä, että kalliimman luokan keloissa on kaikki "kireämpää" ja tiiviimpää kuin halvemmissa. Näinollen pienikin "klappi" tai huono rasvaus tuntuu krohinana. Huollolla korjautunee nuokin ongelmat, jos sellaisia sattuu omassa kelassa olemaan. Ja keloilla voi varmasti kalastaa pitkiä pätkiä sen kummemmin huoltamatta, mutta kannattaa muistaa, että joku osa siellä saattaa kulua ja hioutua huomaamatta, jolloin kun hajoaminen tapahtuu tai krohinaa ilmaantuu, voi olla, että joutuu jo tilaamaan uutta osaa, eikä pelkillä rasvojen vaihdoilla pärjääkkään. Ja liekö valmistuksessa tingitty jostain nykymaailman malliin.

Esim. oma Stradic oli raskas kelata oston jälkeen ja otin sen kuitenkin kun oli ainoa kappale liikkeessä ja Normark on tosiaan samassa kaupungissa tarvittaessa. Ajattelin, että rasvat olisi jämähtänyt säilytyksessä tms, mutta kun muutaman käyttötunnin jälkeen ei kelaus sen kummemmin muuttunut, kävin vaihtamassa kelan uuteen. Sitten toimi moitteetta.
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #182 : 27.07.12 - klo:12:02 »

Jos tarkkaan luet vielä liian pitkät viestini, niin en kai missään vaiheessa mainosta Stradic:ia sutena? Hymyilee Oikein mukava ja passeli kela vaan ei vastannut omasta mielestäni sitä lisäinvestointia mitä esim. vertaamaani Symetreen tuli. Ja kyllä tuolla kelalla on väsytetty 4-5kg hauki aivan moitteitta, kuitenkin johtuen 1000-luokasta on se tehottomampi verrattuna esim. sinun omistamaasi 2500-luokkaiseen.

Jes jes, en ihan sitä käsitystä tosin saanutkaan (aamutuimaan ei irtoa oikeat sanat) mutta vähän auki jäi...  Hymyilee Kyllä itsekin sanoisin että tuolla Stradicin hinnalla saattaa hyvinkin löytää "paremman" Shimanolaisenkin. Mutta koska (korostaen -ainekaan vielä-) vikaa ei ole ilmennyt, eli kaikki toimii tarkasti ja herkästi / vastannut odotuksiani niin en mene sanomaan olleen 40€ liikahintainen. Olen kyllä harvinaisen varma että jigailen tuolla muutama sata reissua helposti kun jaksaa vaan vaihtaa öljyjä / rasvoja riittävän usein.

Kun tuota vertailee esim. Solstace RH ja Nexave RH keloihin (~80€) niin kyllä ero on selvä, mutta jos ajatellaan karkeesti niin en menisi kolminkertaiseksi väittämään. Mutta ehkä tuo nyt ei olekaan oikea kaava.  Iskee silmää

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #183 : 28.07.12 - klo:11:58 »

Shimano Exage ja ei tarvi pettyä.  Ja hintakattona oli 200e, niin osta samantein 3kpl syksyn alesta  Virnistää

Noita on itellä se 3 kpl....  Pehmeitä kelailla, tasainen jarru, pitkäheittoisia ja toimii...

Yhden edelliseen mielipiteeseen. Itsellä on yksi 1000 - luokan Exage Ul/Light kelana ja se on varsin mukava kela.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Suurkalastaja
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #184 : 28.07.12 - klo:13:22 »

Yhden edelliseen mielipiteeseen. Itsellä on yksi 1000 - luokan Exage Ul/Light kelana ja se on varsin mukava kela.

Täältä myös ääni Exagelle! Mielestäni parasta mitä sillä hinnalla saa. 3 kpl omistan Exageja (2500FA, 1000RC, 1000RB), tosin tuo 2500FA alkaa olla tiensä päässä. Sillä on takana yli 3 kautta aktiivista hauen heittokalastusta ja kuhan jigausta. Välillä on rasvoja/öljyjä vaihdettu, joku laakerikin on muistaakseni uusittu. Vielä toimii kohtalaisesti, tosin kohta taidan ostaa tilalle FC-mallin.
Noita tonnisia olen käyttänyt kevyessä heittokalastuksessa, onginnassa sekä jigikeloina.
Kaikki on toiminut niinkuin pitääkin, mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.

Toinen saman hintaluokan huippukela on Shimano Seido, sitä vaan ei enää valmisteta. Siitäkään minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Reilu kaksi kautta takana 2500FA Seidolla eikä tunnu missään. Hymyilee

PFCompany
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #185 : 28.07.12 - klo:15:56 »

Täältä myös ääni Exagelle! Mielestäni parasta mitä sillä hinnalla saa. 3 kpl omistan Exageja (2500FA, 1000RC, 1000RB), tosin tuo 2500FA alkaa olla tiensä päässä. Sillä on takana yli 3 kautta aktiivista hauen heittokalastusta ja kuhan jigausta. Välillä on rasvoja/öljyjä vaihdettu, joku laakerikin on muistaakseni uusittu. Vielä toimii kohtalaisesti, tosin kohta taidan ostaa tilalle FC-mallin.
Noita tonnisia olen käyttänyt kevyessä heittokalastuksessa, onginnassa sekä jigikeloina.
Kaikki on toiminut niinkuin pitääkin, mitään ongelmia ei ole koskaan ollut.

Toinen saman hintaluokan huippukela on Shimano Seido, sitä vaan ei enää valmisteta. Siitäkään minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Reilu kaksi kautta takana 2500FA Seidolla eikä tunnu missään. Hymyilee

Heh, sulla on täysin samat Exaget kuin mulla  Virnistää

Tuota Seidoa on kans moni kaverini kehunut!
ThC²
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #186 : 28.07.12 - klo:16:30 »

Shimano Symetressä on AR-C -puola ja SuperSlow -puolaus,PowerRoller III -siimaohjain sekä Easy Maintenance -öljyaukko.
Battle taas on ehkä kestävämpi ja jämerämpi. Iskee silmää

Silti tuo Penn kiinnostaa,vaikka siinä ei edes ole ristiinpuolausta.

Niin kyllä. Öljyaukon kyllä ymmärrän, mutta pitäisi vähän tutkia noita muita "hienouksia", että ovatko edes hinnanarvoisia. Ja että onko nuo perusominaisuuten Pennissä, joten heidän mainosmiehet eivät jaksaneet niistä erikseen selitellä... No tuskinpa sentään.  Iskee silmää

Mitähän tuolla ristiinpuolauksella ihan oikeasti tarkoitetaan...? Meinaan että eikö nuo kaikki haspelit puolaa siiman ristiin...?  Huh

Sellainen seikka vielä kiinnostaisi että onko tuosta nopeasta välityksestä (6,0:1 -->) minkälaista hyöty/haittaa koskikalastuksessa? Mulla kun ei ole kokemusta juurikaan eri keloista siinä hommassa. Varmasti kyllä pitkälti mielipide/tottumus kysymys, mutta silti olisi hieno kuullu niistä ja perusteluista.

Jonkun verran lueskelin tuosta Battlesta netistä ja pääsääntöisesti positiivista palautetta saanut. Kalakaverit sivustolla joku kaveri joutui kerran vaihtamaan kelan huonon puolauksen takia takuussa ja sen jälkeen oli ilmennyt ongelmia sangan laukemisen kanssa kesken heiton. Lisäksi jenkkilässä joillakin ollut myös ongelmia tuon huonon siiman puolauksen kanssa. Mutta nämä nyt olivat aika yksittäisiä tapauksia, eli mitään epidemiaa ei ollut havaittavissa. Jenkit muutenkin kehuivat kovasti (liekö Stars & Stripes lasit päässä  Näyttää kieltä). Etenkin merikäytössä tuntuisi olevan paljon Shimanoa huoltovapaampi kela. Shimanoita pidettiinkin melko ärsyttävinä juuri tuon jatkuvan huoltamisen takia, vaikka muuten olivat laatukeloja. Mutta nämä nyt ovat näitä "Penn-keskusteluiden" päätelmiä. Tosin siellä tuo merivesikäyttö on pari astetta rankempaa touha, joten kaipa ne siitä jotain tietävät. Merivedessä en itse tule kelaa käyttämään, joten aivanpa sama miten siinä toimii.

Mikäli tuolla välityksellä on merkittävä vaikutus taitaa valinta sitten rajaantua Battlen ja Symetren välille. Symetreistä tosin tuo uudempi FL vaikuttaisi kiinnostavammalta kuin tämä FJ, mutta sitä ei taida Suomessa vielä olla. Tai jos tuon Stradicin saisi johkuun hyvään tarjoukseen, niin miksipä ei sitä sitten ostaisi. Poistuisi se "ylihinta". Hymyilee leveästi

Missä ne kaikkia Battlen käyttäjät luuraa...?

E: Ai nii, pahoittelut että laitoin kyselyni väärään ketjuun. Tosin eipä tuossa parempaakaan kyllä mielestäni ollut, mutta ainahan sitä olisi voinut tehdä uuden. Hymyilee

Braven
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #187 : 29.07.12 - klo:09:02 »

Psycho kirjoittaa asiaa.

Mulla on 2500 Stradic CI4 ja olen ollut todellatyytyväinen. Kela/vapa-yhdistelmä on todella kevyt ja jarrutehoa riittää kevyesti isoille sattuma hauillekkin. Paras avokela, mitä mulla on ollu tähän asti. Tuo materiaali on mukavamman tuntoista kuin alumiini. Kestävämpääkin todennäköisesti, kun kestää suolavettä ja muuta paskaa.

Daiwan nykyisistä haspeleista ei ole kokemuksia, koska -90 luvun keloista sain henkisiä traumoja, enkä ole daiwan haspelia sen jälkeen käyttänyt. =) Hyrriä kyllä ja ne on mahtavia pelejä. Varmaan nuo daiwan 200+€ kelat varmaan ovat shimanojen kanssa yhtä kivoja pelejä.
Vaparengas
Vieras
« Vastaus #188 : 29.07.12 - klo:11:13 »

Muakin kiinnostaa,että missä ne kaikki Battle-kalastajat on? Jos jollain on Penn Battle niin saa tulla kertomaan tuosta Battlesta ja vastailemaan noihin hyviin ThC²:n kysymyksiin. Iskee silmää
ThC²
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #189 : 30.07.12 - klo:09:17 »

Eipä näy Battlen käyttäjiä...  Surullinen

Kaikkine Shitmano hienouksineen tuo Stradic alkoi myös kiinnostamaan. Pääsääntöisesti täälläkin sitä on kehuttu, paitsi tietysti Rantarosvon mielestä ei ehkä joka euron arvoinen investointi, vaikka hyvä kela muuten onkin.

Maailmalla näyttäisi olevan myös kehuttu kela ja onhan se voittanut jonkun ison tittelinkin. Aika hyvin kuvaava on kyllä tuo BassProShopin käyttäjäpalaute... 73 arvostelua ja 4.6/5. Tuollainen äänimäärä alkaa jo tekemään merkitystä.

Suomessa halvin hinta jonka Stradicille (2500) olen löytänyt on Motonetin 215€. Saksasta Angel Domäneltä kelalle tulee hintaa 139€ + postit 15€, eli 154€... Melkonen ero noissa hinnoissa. Ja on muuten kauttalinjain halvempia nuo Shimanot (ja Daiwat) tuolla Saksassa, mutta Pennin Battle taasen on samanhintainen kuin Suomessa.  Huh Myös Rarenium lähtisi puolet halvemmalla Saksasta, mutta siinä vähän löyhempi tuo välitys.

Mites jos tuollaisen Shimanon kelan ostaa Saksasta toimiiko takuu kuitenkin Normakin kautta normaalisti...? Vai alkavatko kitisemään siitä että "ei Suomikela".
Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #190 : 30.07.12 - klo:09:21 »

Suomessa halvin hinta jonka Stradicille (2500) olen löytänyt on Motonetin 215€. Saksasta Angel Domäneltä kelalle tulee hintaa 139€ + postit 15€, eli 154€... Melkonen ero noissa hinnoissa. Ja on muuten kauttalinjain halvempia nuo Shimanot (ja Daiwat) tuolla Saksassa, mutta Pennin Battle taasen on samanhintainen kuin Suomessa.  Huh Myös Rarenium lähtisi puolet halvemmalla Saksasta, mutta siinä vähän löyhempi tuo välitys.

Tuolta reelfishingdeals.com:sta löytyy Stradic hintaan 169 USD. Tuon erikoisuutena on ilmainen postitus yli 50 usd ostoksiin. Se, että onko tuo halvempi kuin saksa riippuu siitä jääkö kela tullin haaviin (alvit päälle). Ostin tuolta itse curadon onnistuneesti. Joskis jäi tullin haaviin.
ThC²
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #191 : 30.07.12 - klo:10:55 »

Tuolta reelfishingdeals.com:sta löytyy Stradic hintaan 169 USD. Tuon erikoisuutena on ilmainen postitus yli 50 usd ostoksiin. Se, että onko tuo halvempi kuin saksa riippuu siitä jääkö kela tullin haaviin (alvit päälle). Ostin tuolta itse curadon onnistuneesti. Joskis jäi tullin haaviin.

Onkohan tuo Reelfishingdealsin FJ-malli vanhempi vai uudempi, kuin tuo Saksan ja Suomen (IC4) F...?
Pikasella silmäyksellä noissa ei kyllä eroa ole kuin väri, FJ:ssä yks laakeri vähemmän ja sit toi IC4 matsku. Tosin FJ taitaa olla kokonaan alumiinia.

Miten noiden Garyn kelojen takuu menee? Ihan Normarkin kautta varmaan...

Paljon toto Curadoon tuli tulleja päälle?
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #192 : 30.07.12 - klo:11:20 »

Paljon toto Curadoon tuli tulleja päälle?

(alvit päälle). Ostin tuolta itse curadon onnistuneesti. Joskis jäi tullin haaviin.

Väliin huutelen että eikö nuo alvit ole 23 rosenttia siitä, paljonko se kela liikkeessä maksoi.

Eli jos kela ostettiin alennuksesta niin eikö alvit tule siitä, paljonko se maksoi, eikä normi hinnasta? Vielä kun osaisi enklissiä ja ymmärtäisi sieltä tilaamisesta jotain niin tilaisin kyllä rullani sieltä. 301E Kuramoottori huutelee...
ThC²
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #193 : 30.07.12 - klo:12:08 »

Väliin huutelen että eikö nuo alvit ole 23 rosenttia siitä, paljonko se kela liikkeessä maksoi.

Eli jos kela ostettiin alennuksesta niin eikö alvit tule siitä, paljonko se maksoi, eikä normi hinnasta? Vielä kun osaisi enklissiä ja ymmärtäisi sieltä tilaamisesta jotain niin tilaisin kyllä rullani sieltä. 301E Kuramoottori huutelee...

Nii tosiaan alvit päälle... Pitäis vähä keskittyä lukemaansa. Hymyilee leveästi

Juu, kyllähän se Suomessakin on se alvi aina myyntihinnasta, oli se sitten tarjouksessa tai ei. Eli luulisin että tullissakin katsovat sen lopullisen hinnan ja lyövät alvit siihen. Se että miinustavatko mahdolliset hintaan sisältyvät postit siitä loppusummasta ennen alveja on kyllä arvoitus...

Lontoo vielä taipuu ostoksia tehdessä, mutta tuo Saksan ähellys on kyllä päässyt sitten yläaste ajoista unohtumaan...  Hymyilee Tilaaminenhan sieltä ei ole sen ihmeemmin kummempaa, kuin Suomen verkkokaupoista. Mitä nyt nuo maksutavat ja lähetyskulut aina kannattaa selvitellä. Maksuissa PayPallilla pärjää aika hyvin, jos ei Creditti läpyskää omista.
Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #194 : 30.07.12 - klo:13:17 »

Jos tilaat tuotteen EU - alueen ulkopuolelta, joudut maksamaan:

1. Alvit, eli normaalisti 23%. Näin myös kalastustarvikkeista
2. Tullin, joka riippuu tuotteesta ja maasta. USA:sta kalastustarvikkeista maksetaan 3.7% tulli

Tavaran arvo lasketaan seuraavasti:

Arvo = ostohinta + postitus-/lähetys/vakuutus tms. kulut. Eli se loppusumma mitä maksoit tuotteesta.

1. Alvi maksetaan tuotteen arvosta
2. Tulli maksetaan vain ostohinnasta

Esim. tuote 100 e + postikulut 10 e:

1. Alvi: (100+10) * 0,23 = 25,3 e
2. Tulli: 100 * 0,037 = 3,7 e

Kokonaiskulu on siis sinulle on siis 100 + 10 + 25,3 + 3,7 = 136 e

Täältä löytyy hyvät ohjeet: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/index.jsp



Tagit: Avokela 
Sivuja: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 ... 19   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines