Haspelia etsin. Siimana käytän jotai monofoli 0,25mm tai kuitusiimaa mulla ei oo sitä ennen ollut nii en tiiä minkä paksusta pitäs olla

Jos meinasit oikeasti sijoittaa max. 200e kelaan, niin ei ainakaan omasta mielestä oo enää kyseessä "mitään hirmu hyvää tartte olla"-kela

Tuohon hintaan saa (100-150e korvilla jo, halvemmallakin) vallankin hyvän kelan aktiivikalastajalle. "Shimanon luokituksien" puolesta tuollainen kultaisen keskitien 2500 sarjalainen on varmasti käypäinen. Ja kannattaa miettiä tarviiko vapa päivittää samalla, ellei sulla oo jo joku "ei-niin-hyvä-200e-vapakin"

Eli jos raha on rajallinen käsite ja et välttämättä halua mistään avaruusmetallista ja kuu-ukon poskiluusta sorvattua kelaa, niin siirrä osa budjetista muihin remeleisiin.
Siimoista ite suosittelisin ehdottomasti kuitua. Tosin laittaisin suositellen hiukan ohuempaa kuin lahna95, ellet sitten paisko jotain 40g+ jerkkejä tms romua

Itellä ollu useamman vuoden käytössä 0,12-0,15mm kuitua useampaakin sorttia ja ei oo ikinä vetolujuuden vuoksi katkennu. Vapa kuitenkin joustaa, jos siiman päähän hirviön saat. Ja koukut vetää suoraksi ihan ok (riippuen tietty koukuista

). Tuossa viime kesänä naapurin isäntä sai saaliiksi jonkun järven pohjassa olleen mötikän (liekö putki tms ollut) ja 0,12mm Spiderwiren siimalla vedettiin hampaat irvessä kapulan kanssa suoraan siimasta ja siinä huomas, että kyllä sulla on vapa ihan solmussa, jos sellanen kala löytyy joka siiman katkaisee vetämällä

Mutta koulukuntia on monia, itelle "vähän on paljon", toiselle yli 20kg kestävät siimat on ahven onkiin sopivia

Molemmilla kalaa saa...