Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 19   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Avokelat

(Luettu 212916 kertaa)
Maekine
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #90 : 31.05.11 - klo:14:16 »

Jospa et ole kuitenkaan testannut muita kuituja? Hymyilee leveästi Tuo oli siis niin älyttömän huonoa siimaa. Littanaa, reilusti ilmoitettua paksumpaa ja solmunkestävyys oli huono.

-,,-
hehhi89
Vieras
« Vastaus #91 : 18.06.11 - klo:15:15 »

älkää ostako shimanon siennaa etujarrullista. mulla hajos 2 semmosta heti vuoden päästä ku ostin,meni molemmista jarru rikki. ja sitten ku se jarru ääni hävis siitä niin olihan se katastroofi.
Dj_God
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #92 : 19.06.11 - klo:12:58 »

Jospa et ole kuitenkaan testannut muita kuituja? Hymyilee leveästi Tuo oli siis niin älyttömän huonoa siimaa. Littanaa, reilusti ilmoitettua paksumpaa ja solmunkestävyys oli huono.

Fireline Original, Sufix Gyro Braid & Performance Fuse ja Spiderwire Stealth -siimat nyt ainakin olleet testikäytössä. Näistä testatuista tuo Spiderwire Stealth on toiminut keloillani parhaiten. Sufixit olivat jatkuvasti jos jonkinlaisessa sotkussa ja Fireline ei muuten vaan vakuuttanut, ehkä siima oli b-luokan tavaraa. Mene ja tiedä.

Nyt tuli vastaan "viallinen" siima. Katkeilee liian helposti. Toisessa setissä ja yhdellä varapuolalla samaa siimaa. Kestää vetää ostoskärryt vedestä ylös katkeamatta. Ja solmut kyllä kestävät. Jos itselläsi ei ole kestänyt, on siimasi ollut b-luokan tavaraa tai et ole osannut tehdä oikeanlaista solmua siimaan.

Joillain yksi siima toimii paremmin kuin toinen. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ihminen kertoo huonoista kokemuksistaan about 80% todennäköisemmin kuin hyvistä kokemuksistaan. On mielestäni aivan turhaa lähteä moittimaan tai haukkumaan yhtä siimaa etenkään, jos käyttökokemukset rajoittuvat yhteen pakkaukseen.

Offtopic loppuu tähän viestiin ja jatkamme taas aiheessa.

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
Konefriikki
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #93 : 05.07.11 - klo:21:57 »

Morjensta!

Olen uusi foorumilla ja tulin kyselemään apuja kelan valinnassa Hymyilee. Kalastus kokemusta löytyy ensin umpparilla ja nyt avokelalla joka on joku shakespearin huoltamolta ostettu setti. Tässä setissä häiritsee että on aivan liian herkkä itselleni. Saan paljon varmempia heittoja isäni 30 vuotta vanhalla ABU Cardinal 55:sella. Mielestäni tärkeä ominaisuus on kun siiman ohjaimen kääntää pois että se joko kääntyy pois tai on kääntymättä. Se on myös tuossa ABUssa kun sen kääntää pois niin kuuluu semmoinen "naks" ääni ja voi olla varma että se on lukittunut.

Nyt minulle on käynyt liian monta kertaa silleen että siimaohjain ei ole lukittunut ja olen lähtenyt heittämään ja sitten aivan heiton alkuvaiheessa se lukittuu äkisti ja siima katkennut ja saanut heittää hyvästit uistimille Surullinen.

Mitäs suosittelisitte itse mietin että ostaisin vain uuden kelan tuon vanhan tilalle ja käyttäisin vanhaa vapaa. Vai kannattaisiko vain totutella tuohon nykyiseen suorastaan ärsyttävään systeemiin että erikseen pitää tarkistaa että siimaohjain on lukittunut. Kelalle olen miettinyt hintaluokkana n. 60€. Kalastan pääasiassa mökillä ja se sijaitsee Näsijärven rannassa. Käyttäisin mielelläni jigejä ja lusikoita.

Toivottavasti tästä nyt selkisi ideani. Kysykää vain tarkentavia kysymyksiä jos sellaisille on tarve.

Auttakee Hymyilee leveästi.
Lapamato
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #94 : 05.07.11 - klo:22:24 »

Morjensta!

Olen uusi foorumilla ja tulin kyselemään apuja kelan valinnassa Hymyilee. Kalastus kokemusta löytyy ensin umpparilla ja nyt avokelalla joka on joku shakespearin huoltamolta ostettu setti. Tässä setissä häiritsee että on aivan liian herkkä itselleni. Saan paljon varmempia heittoja isäni 30 vuotta vanhalla ABU Cardinal 55:sella. Mielestäni tärkeä ominaisuus on kun siiman ohjaimen kääntää pois että se joko kääntyy pois tai on kääntymättä. Se on myös tuossa ABUssa kun sen kääntää pois niin kuuluu semmoinen "naks" ääni ja voi olla varma että se on lukittunut.

Nyt minulle on käynyt liian monta kertaa silleen että siimaohjain ei ole lukittunut ja olen lähtenyt heittämään ja sitten aivan heiton alkuvaiheessa se lukittuu äkisti ja siima katkennut ja saanut heittää hyvästit uistimille Surullinen.

Mitäs suosittelisitte itse mietin että ostaisin vain uuden kelan tuon vanhan tilalle ja käyttäisin vanhaa vapaa. Vai kannattaisiko vain totutella tuohon nykyiseen suorastaan ärsyttävään systeemiin että erikseen pitää tarkistaa että siimaohjain on lukittunut. Kelalle olen miettinyt hintaluokkana n. 60€. Kalastan pääasiassa mökillä ja se sijaitsee Näsijärven rannassa. Käyttäisin mielelläni jigejä ja lusikoita.

Toivottavasti tästä nyt selkisi ideani. Kysykää vain tarkentavia kysymyksiä jos sellaisille on tarve.

Auttakee Hymyilee leveästi.

Jos tuohon Cardinaaliin olet kiintynyt, ja mitä itse olen koittanut, niin on todella hyvä kela (uudempaa mallistoa jokseenkin) Tuo sun onkelmas ei oikein selvinnyt, mutta listaan tähän yhden hyvän honkkarin nettistoresta. Jos tilaat heinäkuussa, ja olet rekisteröitynyt, sulle ei tule edes toimituskuluja, mutta se kela:

Okuma Cimeron Pro - 69e, tarjouksessa 35e Hyvä kela, omassa käytössä pieni miinus tulee siitä, että sangan lukitus takaisin on hieman tahmeaa, muuten todella hyvä kela

Tossa on se, mitä käytän. Sitten suosittelen pläräämään TÄMÄN sivun läpi, kun pistät tuon 60e hintahaarukan vas. laidasta. Löydät aika varmaan etsimäsi,
 Nimittäin alle 60e keloja on tuolla myynnissä 27kpl. Suosittelen syynäämään myös keloilla olevat tuotearviot läpi. Niistä löytyy hyviä suosituksia osasta.
mattuuh
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #95 : 16.07.11 - klo:11:45 »

abu garcia cardinal 3, ensimmäinen käyttö kerta ja ristiinpuolaus hajosi. En suosittele, eli ostakaa penn trq Hymyilee leveästi
KKalapoika567
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #96 : 24.07.11 - klo:00:14 »

abu garcia cardinal 3, ensimmäinen käyttö kerta ja ristiinpuolaus hajosi. En suosittele, eli ostakaa penn trq Hymyilee leveästi
joo siinä on kyllä maksamistakin eikä se ole mikään pienille perus kuusamon lusikoille tarkoitettukaan ( pienin koko 5000) :DD suosittelen shimanon jotain CI4 sarjan keloja. ei nekään mitään halpoja ole mutta luottopelejä kuitenkin Hymyilee leveästi

Jos uistimia ei jää pohjaan nii et saa kalaakaan!
korvaoo
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #97 : 28.07.11 - klo:10:15 »

eilen vanha sotaratsu, daiwan st167 päätti sitten hajota viimeisen kerran, perhanan sangan palautin murusiksi Surullinen (R.I.P. maailman paras kela ja kestihän tuo jo ties kuin kauan...) Piti kaivella sitten "vanha" abulainen garcia ult4000 jos siittä "varavetokelasta" saisi heittokelpoisen, mutta palautuikin mieleen miksi sen sitten hylkäsin pari vuotta sitten. Eihän tuolla voi heitellä koska a) tuossa ilmeisesti joku ominaisuus, että tietyssä kohtaa kierrosta sankaa ei voi laukaista kammesta ja b) tuosta puuttuu maailman paras apuväline, liipaisin. En kertakaikkiaan voi käsittää miksi, oi miksi palikka tehtailijat eivät valmista enään liipasimella noita keloja, pois lukien joku shimano tai vastaava halpismalli Surullinen
Noh kai sitä vanhakin oppii ja nyt hakusessa olisikin kela, joka ei tunnu eikä käyttäydy kuin muovilelu, mielellään takajarrulla, mutta ei pakollinen (se liipasin... prkl...) parhautta olisi joku tarjoushaspeli hintaluokkaa satkun tai siinä main.
korvaoo
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #98 : 28.07.11 - klo:18:17 »

jahhas kipasin sitten elämäni ekan penniläisen, kun "halavaalla sain" Hymyilee battle 3000:nen ja noin 20 heiton jälkeen pirun paksuilla siimoilla, pitää sanoa että ihan eri planeetalta kun ykskään aiemmin nakkomistani keloista. kallista mutta maittavaa sanos Hymyilee
KKalapoika567
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #99 : 30.07.11 - klo:20:03 »

jahhas kipasin sitten elämäni ekan penniläisen, kun "halavaalla sain" Hymyilee battle 3000:nen ja noin 20 heiton jälkeen pirun paksuilla siimoilla, pitää sanoa että ihan eri planeetalta kun ykskään aiemmin nakkomistani keloista. kallista mutta maittavaa sanos Hymyilee
oliko mitä hintaluokkaa? pennit on harvoin halpoja... Hymyilee leveästi
korvaoo
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #100 : 31.07.11 - klo:10:16 »

oliko mitä hintaluokkaa? pennit on harvoin halpoja... Hymyilee leveästi

satkun maksoin, kun satuin paikanpäällä olemaan. 95:n ois saanu netistä. Kallista kyllä mutta on tuo uskomaton härpäke tuntumaltaan Hymyilee
nikulaa
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #101 : 20.09.11 - klo:17:32 »

Olen ostamassa Daixa Crest kelaa, ja kysyisin onko kenelläkään kokemusta kyseisestä kelasta?
Vavaksi ajattelin Abun Vendetta, jossa viehesuositus olisi 2-10g. Onko ihan susi paketti vai löytyykö joltakin kokemusta jommasta kummasta välineestä.
ProKalastaja99
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #102 : 13.03.12 - klo:16:30 »

Moro! Etsin avokelaa pääasiassa järvelle haukea ja ahventa heittelemään. Joskus saatan käydä muualla (esim joella ja lammella ).Hinta haarukka olis alle 200e joten ei mitään hirmu hyvää tartte olla. Kunhan heitot lentää ja ei mene heti rikki.Olisko joku shimano hyvä? Kiitos vastauksista jo etukäteen! Hymyilee leveästi

Tuleeko kalaa? Minulla on jo monta!
lahna95
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #103 : 13.03.12 - klo:16:37 »

Moro! Etsin avokelaa pääasiassa järvelle haukea ja ahventa heittelemään. Joskus saatan käydä muualla (esim joella ja lammella ).Hinta haarukka olis alle 200e joten ei mitään hirmu hyvää tartte olla. Kunhan heitot lentää ja ei mene heti rikki.Olisko joku shimano hyvä? Kiitos vastauksista jo etukäteen! Hymyilee leveästi
Kannattaa kokeilla välillä muutakin kuin Shimanoa. Ovathan ne hyviä, mutta hintalaadultaan häviävät monelle valmistajalle. Olisi myös oleellista tietää, että oletko hankkimassa haspelia, eli avokelaa vai mitä? Haspelit ovat mielestäni parhaita heittokalastukseen, ja niillä voi myös vetouistella hädän tullen. Kuinka paksua siimaa käytät? Haluaisin tietää, sillä kelat myydään eri kokoluokissa. Esim. Shimanon 1000 on siimatilavuudeltaan pienempi, kuin 3000. Suosin etujarrua.

Itselläni on Okuma Trio ja olen erittäin tyytyväinen tuotteeseen. Harvoin saa yhtä hyvää tuotetta moisella hinnalla.

peruke96
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #104 : 13.03.12 - klo:17:14 »

Moro! Etsin avokelaa pääasiassa järvelle haukea ja ahventa heittelemään. Joskus saatan käydä muualla (esim joella ja lammella ).Hinta haarukka olis alle 200e joten ei mitään hirmu hyvää tartte olla. Kunhan heitot lentää ja ei mene heti rikki.Olisko joku shimano hyvä? Kiitos vastauksista jo etukäteen! Hymyilee leveästi
Plfueger Asaro on ainakin omassa käytössä pelittänyt loistavasti Cool maksaa suunnilleen 60e joten ei oo hirveän kalliskaan. tossa on linkki: http://kalastajankauppa.fi/product/128/pflueger-asaro-5935

Vastuu on täysin lukijalla.
Tagit: Avokela 
Sivuja: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 19   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines