Morjensta!
Olen uusi foorumilla ja tulin kyselemään apuja kelan valinnassa

. Kalastus kokemusta löytyy ensin umpparilla ja nyt avokelalla joka on joku shakespearin huoltamolta ostettu setti. Tässä setissä häiritsee että on aivan liian herkkä itselleni. Saan paljon varmempia heittoja isäni 30 vuotta vanhalla ABU Cardinal 55:sella. Mielestäni tärkeä ominaisuus on kun siiman ohjaimen kääntää pois että se joko kääntyy pois tai on kääntymättä. Se on myös tuossa ABUssa kun sen kääntää pois niin kuuluu semmoinen "naks" ääni ja voi olla varma että se on lukittunut.
Nyt minulle on käynyt liian monta kertaa silleen että siimaohjain ei ole lukittunut ja olen lähtenyt heittämään ja sitten aivan heiton alkuvaiheessa se lukittuu äkisti ja siima katkennut ja saanut heittää hyvästit uistimille

.
Mitäs suosittelisitte itse mietin että ostaisin vain uuden kelan tuon vanhan tilalle ja käyttäisin vanhaa vapaa. Vai kannattaisiko vain totutella tuohon nykyiseen suorastaan ärsyttävään systeemiin että erikseen pitää tarkistaa että siimaohjain on lukittunut. Kelalle olen miettinyt hintaluokkana n. 60€. Kalastan pääasiassa mökillä ja se sijaitsee Näsijärven rannassa. Käyttäisin mielelläni jigejä ja lusikoita.
Toivottavasti tästä nyt selkisi ideani. Kysykää vain tarkentavia kysymyksiä jos sellaisille on tarve.
Auttakee

.
Jos tuohon Cardinaaliin olet kiintynyt, ja mitä itse olen koittanut, niin on todella hyvä kela (uudempaa mallistoa jokseenkin) Tuo sun onkelmas ei oikein selvinnyt, mutta listaan tähän yhden hyvän honkkarin nettistoresta. Jos tilaat heinäkuussa, ja olet rekisteröitynyt, sulle ei tule edes toimituskuluja, mutta se kela:
Okuma Cimeron Pro - 69e, tarjouksessa 35e Hyvä kela, omassa käytössä pieni miinus tulee siitä, että sangan lukitus takaisin on hieman tahmeaa, muuten todella hyvä kela
Tossa on se, mitä käytän. Sitten suosittelen pläräämään
TÄMÄN sivun läpi, kun pistät tuon 60e hintahaarukan vas. laidasta. Löydät aika varmaan etsimäsi,
Nimittäin alle 60e keloja on tuolla myynnissä 27kpl. Suosittelen syynäämään myös keloilla olevat tuotearviot läpi. Niistä löytyy hyviä suosituksia osasta.