Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Taimenen uistelu

(Luettu 37939 kertaa)
Toni

0
Poissa

Profiili
« : 06.10.08 - klo:17:52 »

Olen innostunut taimenen uistelusta, mutta saalis on jäänyt vähäiseksi  Näyttää kieltä

Kysynkin teiltä mitä otti uistimia taimenelle kannattaisi tarjota ja miten ja mistä taimenta tulisi  järvellä kalastaa?

Kiitos jo etukäteen!  Hymyilee

Jokaisella itseään kunnioittavalla perhokalastajalla on aina hyvä valikoima liitsejä rasiassaan.
Hauzi
Vieras
« Vastaus #1 : 07.10.08 - klo:20:57 »

No niin ensiksi uistimista, itse kalastan aika paljon allunahne vaapuilla sitten tiuran pelleillä. Sen lisäksi rapalan perus muikun värinen on hyvä. Wäylän vaaput toimivat myös ihan hyvin. Niillä ainakin tänä kesänä olen jonkun taimenen nostanut veneeseen.

sitten itse kalastukseen yleensä vedän uistimia syvänteiden reunoissa missä vettä on joku 15m ja uistimet pyytävät 3-10stä metristä. Tietenkin kun kaikua seuraa ja katsoo missä syvyydessä kalat pääsääntöisesti ovat niin sinne ne uistimet on saatava. Veden lämpötilan ja sään mukaan olisi osattava valita oikeat kapulat pyyntiin. Syksyllä itse pyydän aika lailla muikun värisillä kun vesi on alle 10 asteista. Kesällä sitten yleensä kirkkaampia kapuloita laitan pyyntiin kun vesi on siinä 12-16 asteen paikkeilla.

sitte muutama kysymys. Missä päin itse pyydät? Onko sinulla karttaa kyseiseltä järveltä josta näkee syvyystiedot? Sekä pohjanmuodot?

tuo sinun esittämä kysymyksesi on muutenkin mahdottoman laaja ja vaatii. Koska taimenen uistelu ei ole ehkä niin yksi selitteistä kuitenkaan. Mutta jos jotain tulee mieleen niin yritän ainakin auttaa jos jotakin vinkkejä saisin eteenpäin.....
Toni

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 09.10.08 - klo:19:33 »

Itse kalastelen lähinnä keski-suomessa ala-keiteleellä, pyhäjärvellä sekä naarajärvellä, jossa on istutettua taimenta. Karttoja ei ikävä kyllä löydy kyseisistä järvistä, joten pitää laittaa hankinta listalle. Kaikuluotain löytyy joten syvänteiden reunat kyllä on mahdollista paikantaa  Hymyilee

Eihän se kalastus tunnu ikinä olevan itsestään selvyys ja aina on uutta opittavaa, mutta kiitos noista vinkeistä. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle.

Missäs päin itse muuten olet kalastellut ja onko niitä kuuluisia kalavaleita kerrottavana tältä vuodelta? Iskee silmää

Hauzi
Vieras
« Vastaus #3 : 09.10.08 - klo:21:42 »

Inarilla tulee uistinta kiskottua enimmäkseen. On noita kaiken mailman kalajuttuja jo tältäkn kesältä kertynyt. Pistetään tohon muutama linkki......

http://www.kalasaalis.com/Hauzi/kalastusreissut/Inarijarvella-taimenen-pyynnissa/399/

http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/lappi/inarinjaervi-t473.0.html;msg8653#msg8653

http://www.kalasaalis.com/kalastusfoorumi/lappi/inarinjaervi-t473.0.html;msg9857#msg9857

http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=12001.msg227855#msg227855

http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=12001.msg225651#msg225651

Siinäpä sitä juttua tämän kesän reissuista
Toni

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 11.10.08 - klo:17:33 »

Mukavaa luettavaa ja HIENOJA kaloja!!

Maisemissakaan ei haukkumista Iskee silmää
Akhu-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 14.10.08 - klo:08:11 »

minä itse olen kalastanut nyt tämän kauden täkyrakseilla ja tulos on ollut paljon parempi kuin vaapuilla ja pelti-uistimilla. Hymyilee leveästi 
Akhu-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 14.10.08 - klo:08:18 »

no itse käytin ennen palikkaa ja peltiä vain mutta nyt kahden viimeisen syksyn ja kevään aikana olen tutustunut täkyraksiin.määrällisesti enemmän taimenta ja lohta,mutta irtoamis prosentti karvan verran suurempi kuin pellissä ja vaapussa. ja nyt syksynä niin jos taimenta haluat niin vedä suuria rantapenkkoja jossa on jyrkkä penkka ja sitte järvilohta jos haluat niin etsi ihan selkeesti syvän päältä takiloiden ja suurien painojen kanssa Hymyilee kireitä siimoja!
Toni

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 14.10.08 - klo:11:21 »

no itse käytin ennen palikkaa ja peltiä vain mutta nyt kahden viimeisen syksyn ja kevään aikana olen tutustunut täkyraksiin.määrällisesti enemmän taimenta ja lohta,mutta irtoamis prosentti karvan verran suurempi kuin pellissä ja vaapussa. ja nyt syksynä niin jos taimenta haluat niin vedä suuria rantapenkkoja jossa on jyrkkä penkka ja sitte järvilohta jos haluat niin etsi ihan selkeesti syvän päältä takiloiden ja suurien painojen kanssa Hymyilee kireitä siimoja!
Täytyypä koittaa penkoilta ja jos vaikka syvemmällä kävis sitten kattomassa tarkemmin tilannetta.
En ole tuota täkyraksia pahemmin kokeillu, mutta jos sillä kerta on paremmin kalaa saanu niin ehdottomasti sitä on kyllä kokeiltava Hymyilee leveästi
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 14.10.08 - klo:12:51 »

Nyt sinulta unohtui että myös kooltaan suurempaa kalaa ,ei kukaan oikea raksimies saa pelkästään enemmän vaan myös isompia  Vihainen
Akhu-
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 14.10.08 - klo:19:19 »

Nyt sinulta unohtui että myös kooltaan suurempaa kalaa ,ei kukaan oikea raksimies saa pelkästään enemmän vaan myös isompia  Vihainen

ainiin anteeksi unohdus. nii isompaakin sillä saa Hymyilee leveästi tänään oltiin savonselällä liperissä taimenkalassa mutta alamittaa vain pukkas
Hauzi
Vieras
« Vastaus #10 : 19.10.08 - klo:22:37 »

joo kyllähän se raksi kuulemma hyvä on, mutta tuola meijän järvellä raksin veto kielletty. Tietenkin voi käyttää GUlppia niilläkin näyttää kalaa nousevan. Kuulin tuossa yhdeltä herralta joka pyytää merellä lohta niin aikoi siirtyi uistimen vetoon vasta sitten kun löytää lohen vatsasta vaapun. Eli raksimies henkeen ja vereen.
^^(juge)^^
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 04.06.09 - klo:22:39 »

Kyllä rapalan Team Esko hommansa osaa. Ittellä pitää odottaa noin 5 min ja taimen on kiinni. Eskoa kannattaa ehdottomasti koittaa!!!!!! Iskee silmää

Ei se kala heti syö.... sitä pitää odottaa....
Cobra82
Vieras
« Vastaus #12 : 05.06.09 - klo:21:52 »

Viime syksynä saimme uistelu reissuilta kaikki punalihaiset Tintti-uistimen pikku-järväri pelleillä.
tsoka

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 06.06.09 - klo:00:02 »

minua oikein jännittää saako harza ja kumppanit kaikki tämän vuoden punalihaiset Trombi pelleillä
 Iskee silmää
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 06.06.09 - klo:01:30 »

No ilimanmuuta Virnistää. Mitäs sinä vielä yöllä täällä pyörit, minä duunissa istuskelen Pyörittää silmiään

Hartsa79
Tuokee astioo, nyt sitä tulloo!!
Tagit: Taimenen uistelu Järvitaimen 
Sivuja: [1] 2 3 4   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: