mää en tienny että skifin on ylläpitäjä tää ois paljo rennompiki paikka varmaa jos tommosiakin sais kirjotella mul tulee heti ku avaan tän sivuston että tääl on kauheen kiree ilmapiiri... joko tääl on kauheesti tosikkoja tai sitte aina tääl on huono päivä mä en ainakaa kirjautunu tänne sen takii että jotkut pilaa mun hyvän päivän.... yleensä ylläpitäjät ja jotkut kuten tämä viesti minkä lainasin niin on minun mielestäni suorastaan törkeitä miettikää onko tämä joku saakelin paikka missä pilataan toisten ilo.. minä kirjauduin vajaa kuukausi sitten ja olen jo nyt henkisesti täynnä että tämä on aivan huono paikka..
Pakko hieman kommentoida, vaikkei tämä oikea paikka olekkaan.
Ensinnäkin, ei ole pelkästään ylläpitäjien homma valvoa viestejä, vaan jokainen meistä voisi miettiä, mitä kirjoittaa, ja miten kirjoittaa.
Foorumin taso riippuu meistä kaikista. Jos vastaillaan aivan turhia viestejä, alkaa niillä käyttäjillä, jotka oikeasti käyttävät tätä foorumia ärsyttämään tällainen käytös. Ilmapiiri ei ole kireä, ei ainakaan yleisesti ottaen.
Yksi tärkeä asia on se, miten asiansa ilmoittaa, kirjoittamasi viestin saa lukea monta kertaa, ennenkuin asian ymmärtää, kieliasu kuntoon!
Ensinnäkin, viestissäsi ei ole yhtään isoa alkukirjainta. Pisteitä viestissä ei ole kuin nuita ... merkintöjä, jotka tekevät viestistä vaikeaselkoisen ja yleisasultaan sekavan.
Lauseet ovat kilometrin mittaisia, ihmisen lähimuisti on noin 14 sanaa, joten lauseessa tulisi olla alle 20 sanaa.
Foorumilla tuskin on kovin paljoa tosikkoja. Suurin osa heistä vain on järkeviä ihmisiä, jotka eivät halua, että näin hyvä ja kasvavan foorumin taso laskee muutaman käyttäjän takia.
Ilonpilaamisesta senverran, että uskoisin ihmisten olevan enemmän iloisia siitä, että kykenevät järkevään keskusteluun foorumeilla.
Jos olet foorumeilla ollut vajaan kuukauden, ja kirjoitttanut liki 250 viestiä, lienevätkö kaikki aivan asiaa, vai onkohan oltu enempi tähtienkiilto silmissä?
Toki mitään pahaa siinä, että kirjoittaa paljon viestejä ei ole, jos viestit pysyvät edes lähimainkaan asiallisina.
Tämä sivusto on Kalastusaiheinen foorumi, eikä mikään hiekkalaatikko.