Sivuja: [1] 2 3 4 5   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Verkkokalastus halutaan lopettaa! Miksi?

(Luettu 36642 kertaa)
kalastaja09
*

0
Poissa

Profiili
« : 09.07.09 - klo:02:00 »

Valtio haluaa ihan selvästi lopettaa kaiken verkkokalastuksen rannikolla! Uusi laki joka on ihan perseestä, yritetään muka saada lisää nuoria kalastajia! Tyhymää porukkaa yläpääsä! Uuden lain mukaan harrastelija kalastaja ei saa pitää kuin 600m verkkoja, eli 1 punkka! Samassa laissa on paljon muutakin potaskaa! Et saa ajaa enään polttoöljyllä vaan on ajettava kalliimmalla dieselillä. Samaa potaskaa, mutta erin väristä! Sitten jos liityt 3 ryhmän ammattikalastaja ryhmään niin verkkorajoituksia ei ole, mutta joka kuukausi on ilmoitettava JOKA IKINEN SINTTI (myös pois heitetyt) johonkin VIRASTOON! Miksi tämä pitää tehä näin vaikiaksi? Miksi kalastus halutaan lopettaan!!? Tiiän miksi! Siksi koska nykyään millään muulla ei ole merkitystä kuin rahalla! Sitä KASSISIIKAA JA LOHTA haalataan suomeen vaikka väkisin joka ruokitaan toisilla kaloilla! Käsittämätöntä! Suomi ajaa kalastuksen siihen, että kauppojen kassoilla ei saa olla muuta kuin nuita murasia kassikaloja! HUOM! Moni maa kielsi kassikalat heti niiden tultua muotiin, jotta oman maan kalastuselinkeino ei kärsisi! Jos suomesa haluat harrastaa jotain niin varmasti valtio keksii keinot jotta se saadaan loppumaan! Kaikkien meidän nuorten pitäisi olla tuola kylillä ryyppäämäsä ja särkemäsä paikkoja! Siihen meitä ajetaan! Koska nyt näyttää meillä täälä Raahessa päin siltä että uusi kalastuslaki ei saanut kuin osan kalastajista lopettamaan joten ollaan jo saamassa uusia vastuksia! Yhtenä mainittakoon ydinvoima joka pilaa alueen kalastusta, tarkkaan en tiedä kuinka paljon. Noh viimeisimpänä tietona on sitten koko alueen pilaaminen tuulimyllypuistolla maanahkiaisen alueella. Alueen alle jää kaikki matalikot joissa silakka ja siika kutee! TÄYSIN JÄRETÖNTÄ! Täytyy vain toivoa ettei tälle anneta lupaa sillä silloin loppuu kalastus myös omalta kohdaltani. Toivottavasti tämän lukee edes joku rahan ahne jotta se herättäisi edes hieman kelloja soimaan siellä tyhjässä pääkopassa!

Tässä jotain...
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2008/20080191

Vielä yksi järjetön pominta uudesta laista:

"Pohjaverkolla ja pohjaverkkopyydyksellä tarkoitetaan pohjaan asetettua verkkoa, joka ei ulotu kolmea metriä lähemmäksi veden pintaa. Pintaverkolla ja pintaverkkopyydyksellä tarkoitetaan pintaan tai lähemmäksi kuin kolme metriä pinnasta asetettua verkkoa."

Siis voi hyvänen aika tätäkin kohtaa! Miten sitä pyytää matalikoilta merelläkin! Ei mitenkään kun yläpaulasta pitää olla PER***E kolome meträ veden pintaan että ei lasketa pintaverkoksi. Ja näitä pintaverkkojahan ei saa olla kuin 180 metriä, siis käytännössä saat laskea kolme 60 metrin verkkoa! Mitä järkeä on lähtä edes ajamaan merelle esimerkiksi 10 kilometrin päähän siian tai silakan kutupaikoille laksemaan KOLMEA VERKKOA!
Daiwa

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 09.07.09 - klo:12:01 »

Juuri näitä asioita ollaan kavereiden kanssa kalalla mietitty monet kerrat ja samat asiat ovat tulleet mieleen, kun sinulla. Tämä on täysin totta ja tekstistä näkee varmasti potutuksen määrän. Ja sitä se todellakin on.

TEAM Tunturi
kalastaja09
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 09.07.09 - klo:12:37 »

Juuri näitä asioita ollaan kavereiden kanssa kalalla mietitty monet kerrat ja samat asiat ovat tulleet mieleen, kun sinulla. Tämä on täysin totta ja tekstistä näkee varmasti potutuksen määrän. Ja sitä se todellakin on.

Jep, välillä menee potutus vähän ylikin, mutta ottaa päähän niin pirusti nuo päättäjät. Sellaiset ihmiset tekee päätöksiä jotka ovat ehkä joskus 5-vuotiaana kokeillut onkimista mummon laiturilla, sen verran ne sitten tietää nykypäivän kalastuksesta.

Kannattaa muuten kattoa tämäkin pätkä...
Ryöstökalastusta Pohjanmerellä
skfin

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 10.07.09 - klo:16:15 »

Kyllä... Aika kovia juttuja kirjoitit. Kyllähän se melko perseestä on, kun byrokratia jyllää. Muka nuoria houkutellaan... Olen nuori ja ei kyllä houkuttelut pure. En sitten tiedä onko valtiovallan täyssä joku vika vai missä mutta kyllä se vähän ärsyttää.

Älä hätäile Hymyilee | skfin @ Quakenet, Freenode, IRCnet
kalastaja09
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 10.07.09 - klo:18:05 »

Ja lisää pukkaa SÄÄNTÖJÄ! 3-ammattikalastajaryhmään kuuluvan on laitettava joka ikiseen lippuun veneen rekisterinumero selvästi näkyville. V***U miten nuitaki laittaa...!??

Ja miksi nyt taas jotaki uusia sääntöjä?!?!  Nolostunut

Mikä hyöty nuistaki on ja kenelle? Eihän nuita ees nää ku parin metrin päähän, ei tuohon lippuun saa kovin isoilla kirjaimilla laitettua koko rekisterinumeroa! Entä jos on peilityve ilma? Lippu lötköttää niin jos haluaa lukea sen numeron on  mentävä lipulle ja suoristettava se käsin! Ei HE******I! No sitten taas jos TUULEE!? Sitte siitä ei ainakaan saa selevää!!!

On tämä käsittämätöntä hommaa, ei voi muuta sanoa.

Kait tämäkin laki otetaan vielä uudelleen esille ja Suomessahan tällaiset hyväksytään!
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2009/02/793882

Ei muuta kun päättäjät tehkää lisää vaan sääntöjä! En varmasti lopeta kalastusta en sitten uhallakaan!!
jertsa
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 10.07.09 - klo:18:51 »

voi jumalauta mä en ala mihkää virastoo lähettelee joka kuukausi joka ikisen sintin tietoja.mitä vitun järkeä nuissa on?ketä kiinnostaa et kuinka monta kalaa minä olen saanut kuukaudessa verkosta VARMAAN  minä alan laskea joka ikisen kiisken painoa mitä saan sieltä verkoista.haistakoot paska minä sanon
kalastaja09
*

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 11.07.09 - klo:04:24 »

voi jumalauta mä en ala mihkää virastoo lähettelee joka kuukausi joka ikisen sintin tietoja.mitä vitun järkeä nuissa on?ketä kiinnostaa et kuinka monta kalaa minä olen saanut kuukaudessa verkosta VARMAAN  minä alan laskea joka ikisen kiisken painoa mitä saan sieltä verkoista.haistakoot paska minä sanon

Niimpä  Virnistää
Kait ne pitää viedä johonkin Brysselin toimistoon suolineen päivineen jollekkin neitille tarkistettavaksi. Ei muuta kun hauetkin jätesäkkiin ja lento kohti Brysseliä. Onhan se hyvä kirjata ylös nämä harrastelijakalastelijoiden suursaaliit, nehän ne on jotka pyytävät tyhjäksi nämä meret! Voi Pe***leen EU ja SUOMI!

Meno alkaa olemaan justiin niinku Venäjällä, ihmisiä kytätään justiin kuin kaikki olisi varkaita ja roistoja! Jokainen tekemisesi on ilmoitettava viranomaisille!

Näyttää siltä, että koska tätä OIKEAA "ryöstökalastusta" ei saada loppumaan kiinnitetään huomio vapaa-ajan kalastajiin. Tätä on helppoa rajoittaa ja näin saadaan paperille hienoja lakipykäliä ja rajoituksia joita herrat sitten esittelevät toisilleen eri maiden välisissä kokouksissa!

"Meillä on semmosia ja tämmösiä pykäliä ja momentteja ja rajoituksia ja niitä ja näitä ja sitä ja tuota ja tätä, me ainakin on yritetään, miksi teillä ei oo???"

Sitte uutisissa leuhkitaan kuinka meillä täällä Suomessa rajoitetaan kalastusta ja yritetään saada kalakannat elpymään! SAIRASTA!  Vihainen
Robert95
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 14.08.09 - klo:22:38 »

Jos omistaisin verkot niin, uittaisin niitä senverta kun kalaa tartten.
Ja vielä senvarta että verkkoon tarttuvat kuhat on kaikki otettava vaikka olisi 100 grammaisia, tai muuten alimittaisia, niin se haittaa kalojen selviytymistä kun toisilla on 2-4 verkkoa samaan aikaan.
Kannattaako sellainen? Joka päivä suoristaa verkot sotkusta ja ottaa kalaa enemmän kun tarvii, eikä siinä ole muutakaan intoa kun kattoo mitä kummaa siihen on jäännyt, ja siinä se hupi sit onki. Toisin kun esimerkiks vetouistelussa on jännää pitkän aikaa kelata kala ylös joka on tarrannut uistimesta kiinni. Kannattaako siittä valittaa kun verkkojen määrää vähennetään? Jos järvellä pidätte monia verkkoja niin muutamien vuosien päästä kalaa ei ole niin paljoa kuin nyt. (vaikka kyl sitä onki paljo) Sitten se verkkokalastus vasta yltyy kun tarvitaan 5 verkkoa että saa muutaman pienen kuhan joita on turha päästää takaisin. Meillä on 2 katiskaa ja 3 vapaa ja siinä on kylliksi hupia nostaa kaloja virveleillä, ja päivän päätteeksi kokea katiskat ja päästää kalat joita ei ota tai on alimittasia.  Ja katiskassa olevat kalat ovat yleensä eläviä ellei sitten oo särkiä ja ankeriaita samaan aikaan, eli ne voi päästää takaisin kasvamaan. Kyllä nekin palaavat vielä otettavina  Iskee silmää
Braven

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 15.08.09 - klo:05:33 »

Ei ole Pohjanlahden kalastajilla ongelmia kuhien kanssa. Ei niitä ole Vaasan pohjoispuolella, muutakuin muutamassa paikassa istutusten takia.
Robert95
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 16.08.09 - klo:19:01 »

Ja sekin vielä kun jollain on todella pitkiä verkkoja ( +50m ) ja LIPUTON pola (pelkät kanisterit) Niin niitä ei välttämättä heti erota katiskoista. Kerran mentiin kokeen oma katiska, niin nähtiin rannan lähellä valkoinen kanisteri, Joten sanoin '': Joku muukin on tuonu katiskansa tänne''.  Mutta kyseessä olikin pitä verkko, ja koska oli matalaa se oli pinnassa. Sitten ajettiin perämoottorilla siihen. Reikähän siihen verkkoon jäi mutta omapahan oli syynsä kun oli merkattu huonosti.
Robert95
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 25.08.09 - klo:20:51 »

Ja tosta vähän.... Ne haluaa ottaa selvää minkäkokoisia jalokaloja kuolee verkkoihin, Esim alimittaiset ovat aika paha asia kalakannalle
stento-z

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 27.08.09 - klo:15:28 »

Ei se 50m ole mikään pitkä verkko siinä on 2 verkkoa peräkkäin.Tunnen yhden eläkkeelle jäänneen kalastajan joka jatkaa ammattiaan ja kerran viikossa tulee auto noutamaan saaliin sillä on satoja metrejä verkkoa meressä ja se menee yli hilseen Huh
Eris
Vieras
« Vastaus #12 : 27.08.09 - klo:19:06 »

Mielestäni verkkokalastusta EI pidä lopettaa. Itse en käytä verkkoja mutta samalla tavalla katiskat ja rysät kaloja nappailevat. Ehkä jotain säädöksiä pitäisi laittaa vai onko niitä jo? Tosiaan alamittaisten kuhien ja jalokalojen kuolemat niihin laittavat vähän itsenikin toiselle puolelle lopettamisen puolesta... mutta niinhän ne kuolla voivat isompien kalojen vatsaankin  Iskee silmää
Robert95
**

0
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 27.08.09 - klo:22:11 »

Ei se 50m ole mikään pitkä verkko siinä on 2 verkkoa peräkkäin.Tunnen yhden eläkkeelle jäänneen kalastajan joka jatkaa ammattiaan ja kerran viikossa tulee auto noutamaan saaliin sillä on satoja metrejä verkkoa meressä ja se menee yli hilseen Huh
Ja puhut merestä?... Itte meinasin järviä ja jokia joissa se todellakin haittaa vesiliikennettä
hartsa79

0
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 27.08.09 - klo:22:21 »

Lainaus
Ei se 50m ole mikään pitkä verkko siinä on 2 verkkoa peräkkäin

Saattaa hyvinkin olla tuplapitkä verkko. Kivikankaalla liinat ihan vakiotavaraa aina tuonne 180 metriin (90m verkko) asti.

Hartsa79
Tuokee astioo, nyt sitä tulloo!!
Sivuja: [1] 2 3 4 5   Siirry ylös  
  Tulostusversio  

Siirry: