ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Muut
Tee-Se-Itse
Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
Sivuja:
1
[
2
]
3
4
5
6
...
8
Siirry alas
Tulostusversio
Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
(Luettu 65870 kertaa)
perttilee
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus,maalit ja lakat
«
Vastaus #15 :
12.10.11 - klo:18:57 »
Mulla ei LV-1:nen ole valuttanut vesiohenteisia maaleja, Gab regular kylläkin sotki maaleja.
Pohjat ja imeytykset voi tehdä Gabilla, sitten kierros LV-1, lakan karhennus hienolla teräsvillalla ja vesiohenteiset maalit, mahdolliset välilakkaukset LV-1:sellä aina karhentaen ja lakkaukset yleensä loppuun asti LV-1:sellä. (Gab ei tartu LV:hen!).
Itsellä käytössä pääasiassa DeBeerit, fluovärien osalta Createxit ja Dekat vaikka silmiin.
Kim Nikolskij
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus,maalit ja lakat
«
Vastaus #16 :
13.10.11 - klo:15:05 »
Kiitos neuvosta.
Nyt on kiinni. Ja on iso ....
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus,maalit ja lakat
«
Vastaus #17 :
30.10.11 - klo:13:07 »
Kummanko/kummatko ostaN?
Kumpi kannattaisi?
vaihtoehto 1.:
http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=75-1930
vaihtoehto 2.:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=75-1094
ja
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=75-1909
Auttakaa, ongelmana on se että pitäisi saada hyvä maaliruisku ja kompura, ja lisäksi siihen ei olisi kovin montaa kymppiä varaa laittaa kun maaleihinkin pitäisi panostaa 50-70€.
-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus,maalit ja lakat
«
Vastaus #18 :
30.10.11 - klo:14:12 »
NIIN JA VIELÄ YKSI KYSYMYS!!!
...Kannattaako ostaa peitto-, vai kuultomaaleja? Siis jos ostan ainakin mustaa, valkeaa, sinistä, punaista, keltaista, vihreää ja kultaa väreinä. Kannattaako niiden olla kuulto, vaiko peittovärejä? Ja mikäli joku yksittäinen kannattaa olla erilainen niin kertokaa. Tarkoitus ostaa tuo jo ehkä huomenna, ensi viikolla kuitenkin joten nopeat vastaukset ovat tarpeen!
Satunnaiskalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus,maalit ja lakat
«
Vastaus #19 :
30.10.11 - klo:23:21 »
100% varmuudella alat kaivata lisää värejä melko pian. Suosittelen vahvasti lähtemään perus peittoväreistä: musta, valkoinen, sininen, punainen, keltainen. Näistä saa sekoittelemalla kaikenlaista. Esim. vihreää ei tarvitse ostaa vaan saat sen sinisestä ja keltaisesta. On hyvä opetella tuntemaan miten eri värejä ja sävyjä aikaansaadaan sekoittamalla, jolloin nyt alussa saatu oppi hyödyntyy jatkossa.
Noiden viiden lisäksi sitten tehostevärejä tarpeen ja maun mukaan. Jos teet foliolle tai hileelle, tarvitset enimmäkseen kuultovärejä.
Se mitä tarvitset, riippuu siitä miltä haluat lopputuloksen näyttävän. Joko värityssuunnitelma on valmiina? Kaikenlaisia metalli- fluori- y.m. tehostevärejä ei kannata summamutikassa ostaa, vaan hankkia vähitellen sitten, kun tietää niitä tarvitsevansa.
Kim Nikolskij
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus,maalit ja lakat
«
Vastaus #20 :
31.10.11 - klo:07:14 »
Voiko noita vesiohenteisia maaleja sekoitella toisiinsa että tulee eri väri sävyjä.
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus,maalit ja lakat
«
Vastaus #21 :
08.11.11 - klo:22:33 »
Lainaus käyttäjältä: Kim Nikolskij - 31.10.11 - klo:07:14
Voiko noita vesiohenteisia maaleja sekoitella toisiinsa että tulee eri väri sävyjä.
Kyllä voi.
Mikä on vikana kun ruisku työntää ulos vain ilmaa, mutta maalia ei tule ulos lainkaan. Maali jotenkin ei tule maalisäiliöstä pois vaikka ilma puhaltaakin lävitse. Teenkö tässä nyt jotain väärin?
janne-s
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus,maalit ja lakat
«
Vastaus #22 :
09.11.11 - klo:01:32 »
Lainaus käyttäjältä: NonProkalastaja - 08.11.11 - klo:22:33
Kyllä voi.
Mikä on vikana kun ruisku työntää ulos vain ilmaa, mutta maalia ei tule ulos lainkaan. Maali jotenkin ei tule maalisäiliöstä pois vaikka ilma puhaltaakin lävitse. Teenkö tässä nyt jotain väärin?
Oisko maali vielä liian paksua? Ite maalaan vaappuja cab-maaleilla ja joudun ohentamaan maalin ehkä suhteessa 1-2/5, eli maalia noin 1 osa ja ohennetta 5 osaa. Vesiohenteisia ei tartte ohentaa ihan noin rajusti, mutta aika luirua saa olla että tulee kunnolla läpi.
Tunnelin päässä näkyvä valo, on mitä todennäköisimmin vastaan tuleva juna.
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #23 :
13.11.11 - klo:14:28 »
Ja syyhän selvisi. Liikaa liuotinta ja maalia säiliössä, vaikkakin sopivana seoksena. Tuossa uusin tuotos (toinen maaliruiskulla maalaamani):
Papukaija (kai)
.
Ja sitten ongelma uusiutui. Joka osaa yritin puhdistaa liuottimella, mutta ei se työnnä läpi kuin pelkkää ilmaa. Ei edes liuotinta. (saakutin halpisruisku) Voisiko joku antaa vinkkiä? Edes jotain mikä voisi auttaa?
agu 182
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #24 :
13.11.11 - klo:14:45 »
Onko näillä ruiskuilla sitte mitää eroa ku nonpron mukaan noi "halpisruiskut" (alle 30e) tökkii ja nuo badgerit jota mää käytin sielä kerhossa nii ei tökkiny paljo ollenkaan. johtuuko korkea hinta ruiskun laadusta, vai onko tämä vain rahankiskontaa? Johtuiko se, että ruisku ei tökkinyt siitä, että emme käyttäneet vesiohenteisia värejä?
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #25 :
13.11.11 - klo:14:49 »
Lainaus käyttäjältä: agu 182 - 13.11.11 - klo:14:45
Onko näillä ruiskuilla sitte mitää eroa ku nonpron mukaan noi "halpisruiskut" (alle 30e) tökkii ja nuo badgerit jota mää käytin sielä kerhossa nii ei tökkiny paljo ollenkaan. johtuuko korkea hinta ruiskun laadusta, vai onko tämä vain rahankiskontaa? Johtuiko se, että ruisku ei tökkinyt siitä, että emme käyttäneet vesiohenteisia värejä?
Vaan kun en käytä minäkään vesiohenteisia värejä. Jokin vain tökkii, kun vain tietäisi että mikä. Takuuseenhan tuo tosin vielä menee jos sitä ei kerta kaikkiaan saada toimimaan, mutta olisihan tuo hyvä saada maalauskuntoon.
agu 182
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #26 :
20.11.11 - klo:20:31 »
Haluaisin tietää mistäpäin saisi valmista pohjalakkaa, mielelään valkoista oulun suunnalta. Jos tiedät mistä saisi vaikka tilattua, kerro se sitten.
Kim Nikolskij
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #27 :
23.11.11 - klo:16:27 »
tuli tälläinen ongelma vastaan: Miten teette pohja maalauksen, valkoinenhan sen tarvisi olla,dippaatteko johonkin ja mihin vai ruiskutatteko kynäruiskulla vain valkosta maalia pintaan.
_Junior_
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #28 :
23.11.11 - klo:16:54 »
Lainaus käyttäjältä: Kim Nikolskij - 23.11.11 - klo:16:27
tuli tälläinen ongelma vastaan: Miten teette pohja maalauksen, valkoinenhan sen tarvisi olla,dippaatteko johonkin ja mihin vai ruiskutatteko kynäruiskulla vain valkosta maalia pintaan.
Itse kastan lakassa vaapun ensiksi ja annan kuivua. Sitten kastan vielä kaksi kertaa. (Annan kuivua lakan välissä.) Maalaan ruiskulla/spraillä valkoiseksi ja annan kuivua. Sen jälkeen lakkaan vaapun vielä kerran ja annan kuivua. Kuivumisen jälkeen alan maalata.. Eli jokaisen lakkaus kerran jälkeen annan vaapun kuivua.
Kv3
Satunnaiskalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #29 :
23.11.11 - klo:20:43 »
agu 182, pohjalakaksi käy melkein mikä vaan, kunhan on tarpeeksi ohutta jotta imeytyy puuhun. Jos nimenomaan valkoista haluat, niin valkoista CAB-lakkaa saa usein sieltä mista muitakin CAB-tuotteita. Omani hankin Reelmasterilta. Postihan ei kuljeta näitä palavia aineita, vaan tulee matkahuollon kautta.
Näissä pohjatöissä on kolme tavoitetta: 1) Vaapun kovetus - tämä on erityisen tärkeää pehmeitä puulajeja, kuten balsaa käytettäessä. 2) Pinnan tasoitus. Tähän pitää käyttää paksumpaa lakkaa kuin kovetukseen, tai sitten hyvin monta kerrosta ohuella lakalla. Riippuu tietenkin siitä miten hyvin aihio on hiottu alunperin. 3) pohjaväri, joka yleensä on valkoinen. Voi olla muunkin värinen, jos tekee tummempia vaappuja.
Itse käytän tätä nykyä valkoista CABia kovettamiseen. Homman voisi hoitaa värittömälläkin lakalla, mutta kun tuota valköista on riittämiin niin käytän sen pois. Muistelen nähneeni jossain maininnan, että väritön sopisi tarkoitukseen paremmin; tämä on uskottavaa koska onhan selvä että väriainehiukkaset haittaavat imeytymistä. Tasoitukseen ja pohjavärjäykseen sitten valkoista probionaattia. Joskus, päälle tulevista maaleista riippuen, ruiskutan vielä valkoisella maaliilla päälle tarkoituksena parantaa pintavärin tarttuvuutta.
Sivuja:
1
[
2
]
3
4
5
6
...
8
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------
=> Yleistä keskustelua kalastuksesta
=> Vapaamuotoinen keskustelu
=> Kalastusaiheiset kilpailut
=> Ylläpito
-----------------------------
Kalastusmuodot
-----------------------------
=> Heittokalastus
=> Vetouistelu
=> Perhokalastus
=> Pilkintä
=> Pyydyskalastus
=> Onginta
=> Muut kalastusmuodot
-----------------------------
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
-----------------------------
=> Kelat, vavat ja siimat
===> Haspelit eli avokelat
===> Hyrräkelat ja umpikelat
===> Perhokelat
===> Haspelivavat
===> Hyrrävavat
===> Perhovavat ja perhosetit
===> Siimat
=> Uistimet, perhot ja pilkit
===> Vaaput
===> Lusikat
===> Lipat
===> Jerkit
===> Jigit
===> Perhot
===> Pilkit
=> Veneet, moottorit ja veneilytarvikkeet
=> Muut kalastustarvikkeet
-----------------------------
Kalastus alueet, kalapaikat ja vesistöt
-----------------------------
=> Lappi
=> Oulun lääni
=> Länsi-Suomi
=> Keski-Suomi
=> Itä-Suomi
=> Etelä-Suomi
=> Ulkomaat
-----------------------------
Kalastustiimit
-----------------------------
=> Tiimien keskustelualueet
===> Pohjolan-perhokalastajat
===> Team FisKarNa
===> Kuusamo Pro-Sport Fishing Team
===> Team JyPy-[FIN]
===> Hullut
===> Kivijärven Kalastajat
===> Serkkupoika kalastus
===> MKK
===> Jänkhäkoirat
===> Tormentor
===> Team Odin
===> Juha
===> Kalastuskolmio
===> Korpi
===> Etelä-karjalan kalatusteam
===> Team-> kainuun eräjormat HH
===> Team Äänekoski
===> Team Länä
===> Iikluuvin IFK
===> Huru-Ukot
===> Särkilahden Lahnat
===> Team Siimasotku
===> Team JVC
===> Erä Jorma Puukot
===> Puukko joket
===> Pullukat kalastajat
===> Kalajätkät
===> Fishing team
===> Fishing Team Luumäki
===> AJ Vetomiehet
===> Satakunnan kalaveikot
===> Team Finland
===> Countryfishers
===> Team RäiVapa
===> Team pöljäilijä kalastajat
===> Suomen perhokalastajat
===> Tampereen saalistajat
===> -LappijaWaappu-
===> Team Räpellys
===> Lakakelaajat
===> Löysiä siimoja
===> Salmon Finland
===> Loimijoki fishing club
===> Litsa Fishing
===> Jyväskylän Kalastus
===> Laju
===> Pro Hauki 99
===> Kristiinan kalamiehet
===> Vapaveikot
===> TePe
===> Taimen Super 99
===> Keski-Suomen Kalastajat
===> Heinola Fishing Team
===> Team UrbanFishing
===> Hollolan and lahden kalastajat
===> Hollola,s and lahti,s fishers team
===> Heinolan Luupäät
===> Hauki-miehet
===> Hauki-miehet69
===> Ahven-hauki
===> Predator
===> Niinisalo Pro Fishing NPF
===> Nyt Nappaa Piste Com
===> Rapula
===> Kalakamut
===> Toinen Halpa
===> Uudenkaupungin harppuunakalastajat
===> Pietarsaaren kalastajat
===> Alavus fishing team
===> Team Silakka
===> Team Hazardi
===> Vieheiden tekijät
===> Juku-vieheet
===> Suomalaiset Eränkäviät
===> Team-PadonKeisarit
===> Finland Fishers
===> Kotasen koskikalastajat
===> Palokan Isot Kalat Oy
===> Team Haukimiehet
===> Mursu Kalastajat
===> UrpoErämies Productions
===> Blue_Tm_fishers
===> AntiBite
===> Savon Saalistajat
===> Monitoimi kalastajat
===> Team Radansuu
===> Ramopunks
===> :KH-Tiimi:
===> Puolenhehtaarin metsä
===> KalaKopla
===> FC Hauki
===> Seinäjoen kalastajat
===> Muhoksen kalastajat
===> Youngmanfisherman
===> Luoto fishing croup
===> PRO GEAR
===> Tampereen kalastajat
===> Hämeenlinnan kala miehet
===> Kalamiehet 1000
===> team jiggarit
===> TeamLottaBete (TLB)
===> Pari kalastajaa
===> Suurkalastajat
===> Huom häkä
===> Jutin Jerzkan fisuretket
-----------------------------
Muut
-----------------------------
=> Kalastusartikkelit
=> Myydään
=> Ostetaan
=> Mainosilmoitukset
=> Tee-Se-Itse
=> Kalenteri
=> Testiosio
Ladataan...