ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Muut
Tee-Se-Itse
Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
Sivuja:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
Siirry alas
Tulostusversio
Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
(Luettu 65869 kertaa)
Satunnaiskalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #60 :
05.01.12 - klo:23:44 »
Lainaus käyttäjältä: NonProkalastaja - 05.01.12 - klo:23:31
Anteeksi ... Pahoitteluni
Ei tässä ole mitään syytä pyydellä anteeksi, sillä mitään vahinkoa ei ole sattunut, eikä käsittääkseni ketään loukattu. Tämä liukenemisasia sinänsä kiinnostaa kun näiden kanssa lotrailee, ja kun en ole varsinaisesti kemiaa lukenut. Voisikohan tuossa käydä niin että sopiva seos toimii paremmin kuin yksikään sen komponentti - siis vähän niin kuin kuningasvesi?
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #61 :
06.01.12 - klo:00:26 »
Lainaus käyttäjältä: Satunnaiskalastaja - 05.01.12 - klo:23:44
Ei tässä ole mitään syytä pyydellä anteeksi, sillä mitään vahinkoa ei ole sattunut, eikä käsittääkseni ketään loukattu. Tämä liukenemisasia sinänsä kiinnostaa kun näiden kanssa lotrailee, ja kun en ole varsinaisesti kemiaa lukenut. Voisikohan tuossa käydä niin että sopiva seos toimii paremmin kuin yksikään sen komponentti - siis vähän niin kuin kuningasvesi?
Siksipä niitä seoksia yleensä tehdään
.(siitä ja tietysti täysin päinvastaisesta syystä)
-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
Tricky
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #62 :
06.01.12 - klo:10:36 »
Lainaus käyttäjältä: Satunnaiskalastaja - 05.01.12 - klo:23:44
Ei tässä ole mitään syytä pyydellä anteeksi, sillä mitään vahinkoa ei ole sattunut, eikä käsittääkseni ketään loukattu. Tämä liukenemisasia sinänsä kiinnostaa kun näiden kanssa lotrailee, ja kun en ole varsinaisesti kemiaa lukenut. Voisikohan tuossa käydä niin että sopiva seos toimii paremmin kuin yksikään sen komponentti - siis vähän niin kuin kuningasvesi?
Sekotat maltilla vaan sitä ni kyllä se sinne liukenee, itsellä oli seuraavaksi päiväksi liuennut mutta vaatii tosiaan useeman tunnin sekottelun jos siiheksi meinaa saada liukenemaan.
Kiillon asetonilla kyllä liukeninopeammin mutta se olikin sen ohenteen ainut hyvä puoli tuossa hommassa.
Mitään sekottelemaan itte en kyllä alkais...
"Se mikä on hartsia vahvistaa."
Tricky
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #63 :
06.01.12 - klo:10:40 »
Lainaus käyttäjältä: JuhannusKala - 26.12.11 - klo:22:53
Selvä, näinhän se on.
Onnistuiskohan lie niin, että vasta maalaussession lopussa puhistais tuolla tavalla ja maalien vaihdoissa luiruttais sitä vettä/ohennetta? Sitte jos ois kriittisen pitkiä maalaussessioita, niin joutuis tietenkin välillä väliinkin tekemään tuommosen "kunnon" puhdistuksen.
Jos siellä suuttimet sun muut kestää liutotinta ja ajat liuotin kamaa läpi muutenkin, niin pane käytön jälkeen yöksi tai seuraavaan kertaan asti lillumaan liuottimeen.
perttilee
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #64 :
06.01.12 - klo:12:08 »
Lainaus käyttäjältä: theKalastaja - 05.01.12 - klo:21:54
Ite nyt en ainakaan tällä hetkellä silmälaseja käytä joten sen ei pitäis olla ongelma. Mutta mites noi suodattimet.Onko oikea luokka vaikka tuo A1P3 vai ei? ja jos ei niin mikä olisi? kiitos jo etukäteen!
Käytän juuri tuota A1/P3 suodatinta, enkä niiden läpi huomaa liuotinkäryä. (Gap- ja LV 1-lakkoja käytän, maalit vesivärejä).
Tuntuvat tekijämiehet käyttävän paremmalla suodatusluokituksella olevia suodattimia, tekevät tietenkin paljon enemmän vaappuja.
Parempi on aina parempi ja linkissä Kalamies.comissa on ainakin asiasta lisää keskustelua.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?f=8&t=29964
Hyvä vinkki on "Muistakaa säilyttää niitä naamarieta minigrip-pusseissa etteivä patruunat kulu turhaa."
JuhannusKala
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #65 :
06.01.12 - klo:21:07 »
Kiitokset kaikille sekä kynäruiskun että Probin kanssa auttaneille.
Lainaus käyttäjältä: Tricky - 06.01.12 - klo:10:40
Jos siellä suuttimet sun muut kestää liutotinta ja ajat liuotin kamaa läpi muutenkin, niin pane käytön jälkeen yöksi tai seuraavaan kertaan asti lillumaan liuottimeen.
Kun ei taida kestää.
Ja en ole vielä maaleja saanu hommattua, mutta vesiohenteisia taidan ostaa.
Tricky
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #66 :
06.01.12 - klo:21:18 »
Lainaus käyttäjältä: JuhannusKala - 06.01.12 - klo:21:07
Kiitokset kaikille sekä kynäruiskun että Probin kanssa auttaneille. :)Kun ei taida kestää.
Ja en ole vielä maaleja saanu hommattua, mutta vesiohenteisia taidan ostaa.
suosittelen myös pitämään lämpimässä ja pilkkomaan samalla sitä klönttiä kun sekottelee.
theKalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #67 :
09.01.12 - klo:21:54 »
Osaisiko joku neuvoa mistä johtuu että ruutasta tulee ilmaa läpi vaikkei mitään paina? Kyllähän sillä nyt maalata voi kun maalisuihkun saa säädettyä, mutta ei sitä kompuran huutoakaan jaksa koko aikaa kuunnella. Voi olla aika hankala tosin neuvoa kun ei paikanpäällä pääse näkemään. Ja sitä ilmaa tulee siis ihan niin kovaa, kun se on säädetty venttiilistä tulemaan.
"SE ON ISO!...se on...se on...pohjassa prkl!"
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole valehtelua!
Satunnaiskalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #68 :
10.01.12 - klo:00:05 »
Lainaus käyttäjältä: theKalastaja - 09.01.12 - klo:21:54
Osaisiko joku neuvoa mistä johtuu että ruutasta tulee ilmaa läpi vaikkei mitään paina? Kyllähän
Jostainhan se päästää, luultavasti siitä ilmansäätöventtiilistä tai sen ympärillä mahdollisesti olevista tiivisteistä. Mahdoton sanoa muuten kun ei ole mitään käsitystystä ruiskusi rakenteesta. Jos ruiskun mukana tuli rakennekuva niin katsele siitä miten ilmansyöttö on toteutettu. Tai pistä osiin ja putsaa. Voihan se olla että siellä in joku kompressorista tullut roska pitämässä venttiiliä auki.
jube
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #69 :
10.01.12 - klo:11:06 »
Onko kukaan kokeillu maalata vaappuja revellin pienoismalleille tarkoitetuilla maaleilla?
JuhannusKala
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #70 :
10.01.12 - klo:14:54 »
Lainaus käyttäjältä: jube - 10.01.12 - klo:11:06
Onko kukaan kokeillu maalata vaappuja revellin pienoismalleille tarkoitetuilla maaleilla?
Kyllä ovat jotkut niillä maalailleet, mutta aika halveksuttu maali se vaapuissa taitaa olla... Uskoisin, että sillä alkuun kumminkin pääsee.
Satunnaiskalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #71 :
10.01.12 - klo:14:55 »
Lainaus käyttäjältä: jube - 10.01.12 - klo:11:06
Onko kukaan kokeillu maalata vaappuja revellin pienoismalleille tarkoitetuilla maaleilla?
Minulla oli aikanaan yksi Rewellin "enamel paint" (muistankohan oikein tuon nimen) ikivanha (20+ v.)purkki kaapinperällä. Osittain jämähtänyt, eikä liuennut uudelleen. Mutta pensselillä sudin yhteen vaappuun. Taisi kestää pitkään kuivua. Joka tapauksessa kyllä sillä vaapun maalasi ja asiallista jälkeä tuli. Alla oli hiottu LV1 ja päälle vedin myös LV1:stä. Maali värjäsi valumalakat. koska maali oli ylivanhaa niin tästä on paha päätellä mitään. Saattavat nykyiset Rewellit jopa omata eri koostumuksen.
JuhannusKala
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #72 :
17.01.12 - klo:14:23 »
Kohta (kunhan rahat koko tilaukseen kasassa) laitan tilaukseen myös Createxeja, ihan perusväreissä. Kysymys onkin, että millä nuo pitäisi oikein ohentaa? (Tai vesiohenteiset yleensäkin) Jossain oli, että ei missään nimessä vedellä, vaan jollain ihme Tikkurilan vahalla joka kumminkin on ihan luirua, eikä lähelläkään vahaa.
Sitten taas jossain vaappuartikkelissa oli, että alkoholia ja vettä (suhde?). Ja järki taas sanoo, että ainakin vettä.
ThC²
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #73 :
17.01.12 - klo:15:35 »
Lainaus käyttäjältä: JuhannusKala - 17.01.12 - klo:14:23
Kohta (kunhan rahat koko tilaukseen kasassa) laitan tilaukseen myös Createxeja, ihan perusväreissä. Kysymys onkin, että millä nuo pitäisi oikein ohentaa? (Tai vesiohenteiset yleensäkin) Jossain oli, että ei missään nimessä vedellä, vaan jollain ihme Tikkurilan vahalla joka kumminkin on ihan luirua, eikä lähelläkään vahaa.
Sitten taas jossain vaappuartikkelissa oli, että alkoholia ja vettä (suhde?). Ja järki taas sanoo, että ainakin vettä.
Vesiohenteinen = ohennetaan vedellä.
JuhannusKala
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #74 :
17.01.12 - klo:16:13 »
Lainaus käyttäjältä: ThC² - 17.01.12 - klo:15:35
Vesiohenteinen = ohennetaan vedellä.
Aijaa, empä tiennytkään.
Mutta entäpä minkälaista vettä? Pitääkö olla tislattua? Jossain oli myös mainintaa akkuvedestä...? Entäpä se alkoholi?
Tässä
vielä linkki siihen artikkeliin, jossa Janne Koivisto puhui maalauksesta ja lakkauksesta. (Lähinnä vanhojen vieheiden uusiomaalauksesta, mutta samapa tuo vrt. vaapun valmistukseen) Vielä, että onko Createx nyt sitten "uutta" vai "vanhaa" vesiohenteista maalia?
Sivuja:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------
=> Yleistä keskustelua kalastuksesta
=> Vapaamuotoinen keskustelu
=> Kalastusaiheiset kilpailut
=> Ylläpito
-----------------------------
Kalastusmuodot
-----------------------------
=> Heittokalastus
=> Vetouistelu
=> Perhokalastus
=> Pilkintä
=> Pyydyskalastus
=> Onginta
=> Muut kalastusmuodot
-----------------------------
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
-----------------------------
=> Kelat, vavat ja siimat
===> Haspelit eli avokelat
===> Hyrräkelat ja umpikelat
===> Perhokelat
===> Haspelivavat
===> Hyrrävavat
===> Perhovavat ja perhosetit
===> Siimat
=> Uistimet, perhot ja pilkit
===> Vaaput
===> Lusikat
===> Lipat
===> Jerkit
===> Jigit
===> Perhot
===> Pilkit
=> Veneet, moottorit ja veneilytarvikkeet
=> Muut kalastustarvikkeet
-----------------------------
Kalastus alueet, kalapaikat ja vesistöt
-----------------------------
=> Lappi
=> Oulun lääni
=> Länsi-Suomi
=> Keski-Suomi
=> Itä-Suomi
=> Etelä-Suomi
=> Ulkomaat
-----------------------------
Kalastustiimit
-----------------------------
=> Tiimien keskustelualueet
===> Pohjolan-perhokalastajat
===> Team FisKarNa
===> Kuusamo Pro-Sport Fishing Team
===> Team JyPy-[FIN]
===> Hullut
===> Kivijärven Kalastajat
===> Serkkupoika kalastus
===> MKK
===> Jänkhäkoirat
===> Tormentor
===> Team Odin
===> Juha
===> Kalastuskolmio
===> Korpi
===> Etelä-karjalan kalatusteam
===> Team-> kainuun eräjormat HH
===> Team Äänekoski
===> Team Länä
===> Iikluuvin IFK
===> Huru-Ukot
===> Särkilahden Lahnat
===> Team Siimasotku
===> Team JVC
===> Erä Jorma Puukot
===> Puukko joket
===> Pullukat kalastajat
===> Kalajätkät
===> Fishing team
===> Fishing Team Luumäki
===> AJ Vetomiehet
===> Satakunnan kalaveikot
===> Team Finland
===> Countryfishers
===> Team RäiVapa
===> Team pöljäilijä kalastajat
===> Suomen perhokalastajat
===> Tampereen saalistajat
===> -LappijaWaappu-
===> Team Räpellys
===> Lakakelaajat
===> Löysiä siimoja
===> Salmon Finland
===> Loimijoki fishing club
===> Litsa Fishing
===> Jyväskylän Kalastus
===> Laju
===> Pro Hauki 99
===> Kristiinan kalamiehet
===> Vapaveikot
===> TePe
===> Taimen Super 99
===> Keski-Suomen Kalastajat
===> Heinola Fishing Team
===> Team UrbanFishing
===> Hollolan and lahden kalastajat
===> Hollola,s and lahti,s fishers team
===> Heinolan Luupäät
===> Hauki-miehet
===> Hauki-miehet69
===> Ahven-hauki
===> Predator
===> Niinisalo Pro Fishing NPF
===> Nyt Nappaa Piste Com
===> Rapula
===> Kalakamut
===> Toinen Halpa
===> Uudenkaupungin harppuunakalastajat
===> Pietarsaaren kalastajat
===> Alavus fishing team
===> Team Silakka
===> Team Hazardi
===> Vieheiden tekijät
===> Juku-vieheet
===> Suomalaiset Eränkäviät
===> Team-PadonKeisarit
===> Finland Fishers
===> Kotasen koskikalastajat
===> Palokan Isot Kalat Oy
===> Team Haukimiehet
===> Mursu Kalastajat
===> UrpoErämies Productions
===> Blue_Tm_fishers
===> AntiBite
===> Savon Saalistajat
===> Monitoimi kalastajat
===> Team Radansuu
===> Ramopunks
===> :KH-Tiimi:
===> Puolenhehtaarin metsä
===> KalaKopla
===> FC Hauki
===> Seinäjoen kalastajat
===> Muhoksen kalastajat
===> Youngmanfisherman
===> Luoto fishing croup
===> PRO GEAR
===> Tampereen kalastajat
===> Hämeenlinnan kala miehet
===> Kalamiehet 1000
===> team jiggarit
===> TeamLottaBete (TLB)
===> Pari kalastajaa
===> Suurkalastajat
===> Huom häkä
===> Jutin Jerzkan fisuretket
-----------------------------
Muut
-----------------------------
=> Kalastusartikkelit
=> Myydään
=> Ostetaan
=> Mainosilmoitukset
=> Tee-Se-Itse
=> Kalenteri
=> Testiosio
Ladataan...