ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Muut
Tee-Se-Itse
Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
Sivuja:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
Siirry alas
Tulostusversio
Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
(Luettu 65868 kertaa)
Kim Nikolskij
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #30 :
23.11.11 - klo:21:00 »
kiitti neuvoista.
Nyt on kiinni. Ja on iso ....
Puolustusministeri
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #31 :
27.11.11 - klo:14:03 »
Suositelkaahan ihmiset jotain edullista kynäruisku/kompura yhdistelmää. Kova into on päästä tekemään vaappuja, mutta kaikki töksähtää siihen kun pitäisi pensselillä ruveta maalailemaan...
Onko noista parin kympin kompuroista ja kynäruiskuista mihinkään?
JuhannusKala
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #32 :
27.11.11 - klo:16:26 »
Lainaus käyttäjältä: Puolustusministeri - 27.11.11 - klo:14:03
Suositelkaahan ihmiset jotain edullista kynäruisku/kompura yhdistelmää. Kova into on päästä tekemään vaappuja, mutta kaikki töksähtää siihen kun pitäisi pensselillä ruveta maalailemaan...
Onko noista parin kympin kompuroista ja kynäruiskuista mihinkään?
Yksi edullinen ja ilmeisesti kohtalaisen hyväkin keino on maalata superlonilla, vaahtomuovilla tms. Maalaminen tapahtuu tuputtamalla. Ite en oo vielä kokeillu, mutta aion kyllä koittaa, koska itellänikään ei rahaa ole yhtään ylimääräistä.
E: Muokkailin kirjotusvirheet poies
Puolustusministeri
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #33 :
27.11.11 - klo:17:37 »
Tuota konstia on kokeiltu, mutta jälki ei vakuuttanut. Pitää kirjoitella joulupukille tuosta kompurasta ja ruiskusta
.
agu 182
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #34 :
27.11.11 - klo:22:47 »
Kiitos satunnaiskalastajalle. Mutta ainaki tuolta samfishingistä josta pyyvän varmaan ton badgerin "joulupukilta" nii myydään valkosta pohjalakka "rouhetta" nii eikö se muka kulje postissa? Vielä sitten kommentteja tosta badgerin ruiskusta, eli tästä.
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_93&products_id=172&osCsid=7c7f179f3ad7e3c87f204aa687bfb713
Satunnaiskalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #35 :
28.11.11 - klo:00:08 »
Lainaus käyttäjältä: agu 182 - 27.11.11 - klo:22:47
.. nii myydään valkosta pohjalakka "rouhetta" nii eikö se muka kulje postissa?
Mistä puhut on erästä propionaattirouhetta. Tämä ei varsinaisesti ole lakka, vaan värjätty muovi, joka liukenee moniin teknisiin liuottimiin. Tuo rouhe kyllä kulkee postissa, mutta tarvitset myös sen liuottimen, esim. tinneriä, joka taas ei kulje. Monet uintilevytkin on valmistettu värittömästä propionaatista, ja tätä käytetään myös esim. työkalujen kahvoissa - hajonneen ruuvimeisselin kahvan voi ottaa uusiokäyttöön:) Miksi siis neuvoin liimaamaan uintilevyn lakalla? No kun lakassa on liuotinta ja uintilevy on propionaattia, niin se vähän kuin sulaa kiinni vaappuun. Tosin ei paljoa koska liukeneminen on hyvin hidasta, mutta parantaa joka tapauksessa osaltaan uintilevyn liimausta.
agu 182
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #36 :
28.11.11 - klo:20:39 »
Ahaa. kiitos sinulle. Liuotinta löytyy kyllä omastakin takaa, ja jos ei, kauppaan mars. Aika jännä tapa sulla tuo uintilevyn "sulattaminen" siihen ku mää oon aina luullu et se on jottai muovia.
Sopuli
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #37 :
03.12.11 - klo:17:57 »
Cabin maaleja ja lakkoja käytän. Aiemmin käytin pohjalakkana valkoista probilakkaa, mutta se oli melko kuplivaa. Ei hyvä. Oli pakko siirtyä samaan merkkiin ja nyt menee hyvin.
agu 182
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #38 :
03.12.11 - klo:18:26 »
Mistä saat tuota Cabin lakkaa?
JuhannusKala
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #39 :
04.12.11 - klo:11:49 »
Lainaus käyttäjältä: agu 182 - 03.12.11 - klo:18:26
Mistä saat tuota Cabin lakkaa?
Täältä
ainakin. Myös esimerkiksi Rialinnasta taitaa saada.
Hanski84
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #40 :
13.12.11 - klo:22:49 »
Hei nonpro kalastaja kun kysyit siitä että mikä sun ruiskua vaivaa niin mulla oli sen ruiskun alle kkinnitettävän maalikupin kanessa menny sellanen pieni reikä tukkoon sen kun ns.puhkaisi niin rupes toimimaan. eli siihen oli muodostunut sellainem kalvo vanhasta maalista. en tiedä auttaako mutta ainakin yksi näkökulma.
JuhannusKala
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #41 :
26.12.11 - klo:11:29 »
Sain tuon "kynsilakka-kynäruiskusetin", siis
tämän
. Hyvältä vaikuttaa ja kompura on todella hiljainen, eikä kyllä vie tilaakaan paljoa. Kynäruiskun ohjeissa luki, ettei myrkyllsiä, räjähtäviä tai helposti syttyviä aineita saa huiskia. Meinaako se minkälaista uistinmaalien kanssa, voiko esimerkiksi käyttää Createxin vesiohenteisia?
Ja minkälaisilla aineilla pitää maalit huuhtoaa pois? Jossain luki, että joissakin kynäruiskuissa on muovisia osia, jotka sulavat kovempiin myrkkyihin.
Noihin jos joku osaisi taas vastailla, niin olisin taas paljon viisaampi.
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #42 :
26.12.11 - klo:12:11 »
Lainaus käyttäjältä: JuhannusKala - 26.12.11 - klo:11:29
Sain tuon "kynsilakka-kynäruiskusetin", siis
tämän
. Hyvältä vaikuttaa ja kompura on todella hiljainen, eikä kyllä vie tilaakaan paljoa. Kynäruiskun ohjeissa luki, ettei myrkyllsiä, räjähtäviä tai helposti syttyviä aineita saa huiskia. Meinaako se minkälaista uistinmaalien kanssa, voiko esimerkiksi käyttää Createxin vesiohenteisia?
Ja minkälaisilla aineilla pitää maalit huuhtoaa pois? Jossain luki, että joissakin kynäruiskuissa on muovisia osia, jotka sulavat kovempiin myrkkyihin.
Noihin jos joku osaisi taas vastailla, niin olisin taas paljon viisaampi.
Sama kuin minulla. Itse käytän liuotinohenteisia maaleja, jotka ilmeisesti sulattivat heti tiivisteen. Lisäksi nämä tiivistet tuppaavat repeilemään jos avaat tuota. Ainoa tapa saada puhtaaksi on purkaa joka käyttökerran jälkeen osiin ja pestä joka osa erikseen. Jos menee tukkoon, niin puhaltaa ilmaa ulos, eikä lainkaan maalia. Silloin pura osiin ja pese joka osa erikseen. Ei kestä kovinkaan paksuja maaleja, ja pohjamaalin saa peittäväksi vasta lähes kymmenen maalauskerran jälkeen. Säätönupista ei käytännössä ole paljoakaan hyötyä. Äläkä jätä kompuraa päälle, ruisku alkaa "elää omaa elämäänsä".
Onnea ruiskun kanssa, koska sitä taarvitset tuolla tulevaisuudessa
. Itse aion ostaa uuden ruiskun tuolle kompuralle.
-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
JuhannusKala
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #43 :
26.12.11 - klo:16:49 »
Lainaus käyttäjältä: NonProkalastaja - 26.12.11 - klo:12:11
Sama kuin minulla. Itse käytän liuotinohenteisia maaleja, jotka ilmeisesti sulattivat heti tiivisteen. Lisäksi nämä tiivistet tuppaavat repeilemään jos avaat tuota. Ainoa tapa saada puhtaaksi on purkaa joka käyttökerran jälkeen osiin ja pestä joka osa erikseen. Jos menee tukkoon, niin puhaltaa ilmaa ulos, eikä lainkaan maalia. Silloin pura osiin ja pese joka osa erikseen. Ei kestä kovinkaan paksuja maaleja, ja pohjamaalin saa peittäväksi vasta lähes kymmenen maalauskerran jälkeen. Säätönupista ei käytännössä ole paljoakaan hyötyä. Äläkä jätä kompuraa päälle, ruisku alkaa "elää omaa elämäänsä".
Onnea ruiskun kanssa, koska sitä taarvitset tuolla tulevaisuudessa
. Itse aion ostaa uuden ruiskun tuolle kompuralle.
Kiitoksia, lähen kokeilemaan Createxeilla. Eikö vesiohenteisten kanssa kumminkin voisi koittaa pelkkää vettä luiruttaa läpi, kun maali on vielä märkänä ruiskussa?
Pitää kokeilla kaiken näköistä, kunhan saa noita maaleja hommattua. Onnistumisista ja epäonnistumisista tulee kyllä todennäköisesti rapsaa, kysymyksiä tai vastaavaa tänne.
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat
«
Vastaus #44 :
26.12.11 - klo:16:51 »
Lainaus käyttäjältä: JuhannusKala - 26.12.11 - klo:16:49
Kiitoksia, lähen kokeilemaan Createxeilla. Eikö vesiohenteisten kanssa kumminkin voisi koittaa pelkkää vettä luiruttaa läpi, kun maali on vielä märkänä ruiskussa?
Pitää kokeilla kaiken näköistä, kunhan saa noita maaleja hommattua. Onnistumisista ja epäonnistumisista tulee kyllä todennäköisesti rapsaa, kysymyksiä tai vastaavaa tänne.
Tuolla kynäruiskulla saattaa tosiaan jäädä onnistumiset harvemmalle. Ja ei, se ei riitä että ajat vain vettä tai liuotinta läpi, sillä se kusee sinne pikkuosien keskelle aina hiukan maalihitusia, ja viimeistään 3-4 kerran jälkeen se on tukossa. Puhdista joka osa erikseen, joka kerran jälkeen tai se tukkiutuu. (itse aion ostaa metalliset tiivisteet).
Sivuja:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------
=> Yleistä keskustelua kalastuksesta
=> Vapaamuotoinen keskustelu
=> Kalastusaiheiset kilpailut
=> Ylläpito
-----------------------------
Kalastusmuodot
-----------------------------
=> Heittokalastus
=> Vetouistelu
=> Perhokalastus
=> Pilkintä
=> Pyydyskalastus
=> Onginta
=> Muut kalastusmuodot
-----------------------------
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
-----------------------------
=> Kelat, vavat ja siimat
===> Haspelit eli avokelat
===> Hyrräkelat ja umpikelat
===> Perhokelat
===> Haspelivavat
===> Hyrrävavat
===> Perhovavat ja perhosetit
===> Siimat
=> Uistimet, perhot ja pilkit
===> Vaaput
===> Lusikat
===> Lipat
===> Jerkit
===> Jigit
===> Perhot
===> Pilkit
=> Veneet, moottorit ja veneilytarvikkeet
=> Muut kalastustarvikkeet
-----------------------------
Kalastus alueet, kalapaikat ja vesistöt
-----------------------------
=> Lappi
=> Oulun lääni
=> Länsi-Suomi
=> Keski-Suomi
=> Itä-Suomi
=> Etelä-Suomi
=> Ulkomaat
-----------------------------
Kalastustiimit
-----------------------------
=> Tiimien keskustelualueet
===> Pohjolan-perhokalastajat
===> Team FisKarNa
===> Kuusamo Pro-Sport Fishing Team
===> Team JyPy-[FIN]
===> Hullut
===> Kivijärven Kalastajat
===> Serkkupoika kalastus
===> MKK
===> Jänkhäkoirat
===> Tormentor
===> Team Odin
===> Juha
===> Kalastuskolmio
===> Korpi
===> Etelä-karjalan kalatusteam
===> Team-> kainuun eräjormat HH
===> Team Äänekoski
===> Team Länä
===> Iikluuvin IFK
===> Huru-Ukot
===> Särkilahden Lahnat
===> Team Siimasotku
===> Team JVC
===> Erä Jorma Puukot
===> Puukko joket
===> Pullukat kalastajat
===> Kalajätkät
===> Fishing team
===> Fishing Team Luumäki
===> AJ Vetomiehet
===> Satakunnan kalaveikot
===> Team Finland
===> Countryfishers
===> Team RäiVapa
===> Team pöljäilijä kalastajat
===> Suomen perhokalastajat
===> Tampereen saalistajat
===> -LappijaWaappu-
===> Team Räpellys
===> Lakakelaajat
===> Löysiä siimoja
===> Salmon Finland
===> Loimijoki fishing club
===> Litsa Fishing
===> Jyväskylän Kalastus
===> Laju
===> Pro Hauki 99
===> Kristiinan kalamiehet
===> Vapaveikot
===> TePe
===> Taimen Super 99
===> Keski-Suomen Kalastajat
===> Heinola Fishing Team
===> Team UrbanFishing
===> Hollolan and lahden kalastajat
===> Hollola,s and lahti,s fishers team
===> Heinolan Luupäät
===> Hauki-miehet
===> Hauki-miehet69
===> Ahven-hauki
===> Predator
===> Niinisalo Pro Fishing NPF
===> Nyt Nappaa Piste Com
===> Rapula
===> Kalakamut
===> Toinen Halpa
===> Uudenkaupungin harppuunakalastajat
===> Pietarsaaren kalastajat
===> Alavus fishing team
===> Team Silakka
===> Team Hazardi
===> Vieheiden tekijät
===> Juku-vieheet
===> Suomalaiset Eränkäviät
===> Team-PadonKeisarit
===> Finland Fishers
===> Kotasen koskikalastajat
===> Palokan Isot Kalat Oy
===> Team Haukimiehet
===> Mursu Kalastajat
===> UrpoErämies Productions
===> Blue_Tm_fishers
===> AntiBite
===> Savon Saalistajat
===> Monitoimi kalastajat
===> Team Radansuu
===> Ramopunks
===> :KH-Tiimi:
===> Puolenhehtaarin metsä
===> KalaKopla
===> FC Hauki
===> Seinäjoen kalastajat
===> Muhoksen kalastajat
===> Youngmanfisherman
===> Luoto fishing croup
===> PRO GEAR
===> Tampereen kalastajat
===> Hämeenlinnan kala miehet
===> Kalamiehet 1000
===> team jiggarit
===> TeamLottaBete (TLB)
===> Pari kalastajaa
===> Suurkalastajat
===> Huom häkä
===> Jutin Jerzkan fisuretket
-----------------------------
Muut
-----------------------------
=> Kalastusartikkelit
=> Myydään
=> Ostetaan
=> Mainosilmoitukset
=> Tee-Se-Itse
=> Kalenteri
=> Testiosio
Ladataan...