ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
Kelat, vavat ja siimat
Siimat
Siimat - Mitä siimaa käytät?
Äänestys
Kysymys:
Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia
92 (30.8%)
Punottua
86 (28.8%)
Kuitua
121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263
Sivuja:
1
...
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
...
27
Siirry alas
Tulostusversio
Siimat - Mitä siimaa käytät?
(Luettu 228337 kertaa)
mikael
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #240 :
01.03.11 - klo:21:04 »
Taitaapa olla juuri tuota spiderwarea omassa haspelissa.
Heinola Fishing Team.
Maekine
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #241 :
10.04.11 - klo:09:09 »
Lainaus käyttäjältä: mikael - 01.03.11 - klo:21:04
Taitaapa olla juuri tuota spiderwarea omassa haspelissa.
Tuota ``hämähäkkisiimaa`` en pistäisi edes pahimman vihamiehen puolalle, sen verran huonoa
.
Mutta kuitusiimat ovat parempia, kuin monot... tällä hetkellä käytän Berkleyn FireLineä, mutta tuota Berkleyn Whiplash Pro:ta voisi kokeilla, kun luvataan niin hyvä vetolujuuskin.
Mkä into muuten teillä , jotka käytätte jotain +0.20 mm siimaa, käyttää noin paksua? Kiva ois tietää...
-,,-
Eris
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #242 :
10.04.11 - klo:10:59 »
Itte testailin tuota Suomen Haukiseuran lähettämää Sufixin 832 -kuitusiimaa. Oli ylivoimaisesti paras kuitusiima mitä tähän mennessä on vastaan tullut. Heittäminen oli mukavaa ja siima vaikutti mukavan pyöreäprofiiliselta. Ja on kestävä siima. Parit pohjaan jääneet vieheet sain pelastettua sillä ei kyllä siima katkennut millään. Koukut vaan ennemmin vääntyivät. Muilla siimoilla olis varmasti napsunut poikki.
Lainaus käyttäjältä: 00Edward00 - 10.04.11 - klo:09:09
Mkä into muuten teillä , jotka käytätte jotain +0.20 mm siimaa, käyttää noin paksua? Kiva ois tietää...
En ainakaan itse koe kauhean miellyttäväksi jerkata millään 0.15mm siimalla... Ja itse asiassa 0.15mm kuitusiimasta itselläni karkasi varmasti oma ennätyshauki, joka napsaisi siiman poikki. Keskeltä siimaa, ei solmun kohtaa. Joten ainakaan tässä tapauksessa ei 0.15mm kuitusiima riittänyt...
mikael
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #243 :
10.04.11 - klo:12:09 »
Nyt juuri on 13.6 kg:n tumman vihreää spiderwarea on toisella haspelilla ja toisella n. 10 kg:n kellahtavaa monofiilia, merkkiä en muista. Molemmat toimii ihan hyvin ongelmitta.
En ole kyllä suurempia ongelmia tuossa spiderwaressa huomannut, mikäs siinä sitten sulla on mättänyt? Edward?
teemu123
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #244 :
10.04.11 - klo:13:43 »
tällä hetkellä käytän berkleyn trileneä, vahvuudeltaa 12kg. Ostin ku oli suht halpaa ja erän testeis ihan hyvin pärjänny.
köntsä
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #245 :
10.04.11 - klo:18:38 »
Lainaus käyttäjältä: Eris - 10.04.11 - klo:10:59
Itte testailin tuota Suomen Haukiseuran lähettämää Sufixin 832 -kuitusiimaa. Oli ylivoimaisesti paras kuitusiima mitä tähän mennessä on vastaan tullut. Heittäminen oli mukavaa ja siima vaikutti mukavan pyöreäprofiiliselta. Ja on kestävä siima. Parit pohjaan jääneet vieheet sain pelastettua sillä ei kyllä siima katkennut millään. Koukut vaan ennemmin vääntyivät. Muilla siimoilla olis varmasti napsunut poikki.
Elikkäs tuo olisi ostamisen arvoinen kuitusiima seuraavaksi. (?)
Itselläni nyt
Spiderwiren Code Red Braidia
ja on toiminut moitteettomasti jo kaksi vuotta samalla kelalla. Paitsi että nyt on jo kyllä alkanut rispaantua, joten tälle kaudelle vaan uusi rulla samaa tavaraa.
Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
Jipee
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #246 :
10.04.11 - klo:18:44 »
Rapala Finesseä,sufix, ja spider wire ne merkit
JET Kop
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #247 :
10.04.11 - klo:19:03 »
Ihan normi heittosetissä joko 0.25 Ultra MAR merkkistä siimaa tai 0.33 Gammaa. Sitten vetouistelusetissä tuota samaa Gammaa
Lapamato
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #248 :
10.04.11 - klo:20:34 »
Lähti tilaukseen Abumaticin kuitua, eli kuituun on siirtyminen! Nykyään kokemuksia pelkästään monosta.
Joolle
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #249 :
10.04.11 - klo:20:48 »
Lainaus käyttäjältä: Lapamato - 10.04.11 - klo:20:34
Lähti tilaukseen Abumaticin kuitua, eli kuituun on siirtyminen! Nykyään kokemuksia pelkästään monosta.
Kannattaa hankkia kaksi puolaa kelaan ja laittaa toiselle puolalle kuitua ja toiselle monoa.
maikol
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #250 :
11.04.11 - klo:23:36 »
Sufix Performance Fuse -monikuitusiimaa oli viime kesä haspelissa ja samaa laitan tällekkin kesälle,on se niin hyvä siima
Maekine
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #251 :
17.04.11 - klo:17:54 »
FireLine 0.12(6.8kg) riittää vetolujuudeltaan ihan köykäsesti sille omalle ennätyshauelle, jos rauhallisesti ottaa. Turha tollasia +0.25 vaijereita käyttää, niillä kun ei tule muuta, kuin pahaa mieltä.
Ahven 2 kg
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #252 :
17.04.11 - klo:18:00 »
Yleisesti firelinee (0,20 tai 0,28). On niitä muitakin tullut testattua.
Keski-Suomen Kalastajat 2011!
mikael
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #253 :
17.04.11 - klo:18:04 »
Lainaus käyttäjältä: 00Edward00 - 17.04.11 - klo:17:54
FireLine 0.12(6.8kg) riittää vetolujuudeltaan ihan köykäsesti sille omalle ennätyshauelle, jos rauhallisesti ottaa. Turha tollasia +0.25 vaijereita käyttää, niillä kun ei tule muuta, kuin pahaa mieltä.
Pahaa nieltä tulee pikemminkin siitä, kun viehe juuttuu pohjaan tai uppotukkiin ja ohuella siimallahan sitä ei sieltä suurella todennäköisyydellä saa. Onhan tietenkin paikkoja joissa ei sellaista vaaraa juuri ole, mutta itsellä on varulta ainakin aina muistaakseni 0,23. Eri asia on sitten jos käyttää vaikka 0,4 paksua monofiilia joka vielä ennen kuitusiimoja oli ihan mahdollista, mielestäni 0,25 ei todellakaan ole vielä kovin paksua.
Christian
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #254 :
17.04.11 - klo:18:39 »
Lainaus käyttäjältä: 00Edward00 - 17.04.11 - klo:17:54
FireLine 0.12(6.8kg) riittää vetolujuudeltaan ihan köykäsesti sille omalle ennätyshauelle, jos rauhallisesti ottaa. Turha tollasia +0.25 vaijereita käyttää, niillä kun ei tule muuta, kuin pahaa mieltä.
Tuo riippuu kyllä aika paljon siitä minkälaisessa vesistössä kalastaa. Itse joudun kalastamaan paljon esim. Keravan ja Vantaanjoella. Molemmat suht. matalia jokia joiden pohjassa kaikkea jännää. Lisäksi useasti hyvä mahdollisuus heittää toiselle puolelle, jossa pensaita, puita tms. Noissa olosuhteissa 0.12 fireline johtaa kyllä suhteellisen usein viehetappioihin. Sen sijaan 0.25+ kuitu ja kunnon peruke, niin useimmiten saa irti ilman viehetappiota. Toisekseen en itse usko, että kalojen ottamisen kannalta on kovin suurta merkitystä onko siima esim. 0.12 fireline tai 0.25 fireline. Eli parempi käyttää mielummin hiukan paksumpaa siimaa, kuin itkeä viehetappioita.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Tagit:
Siima
Siimat
Sivuja:
1
...
13
14
15
16
[
17
]
18
19
20
21
...
27
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------
=> Yleistä keskustelua kalastuksesta
=> Vapaamuotoinen keskustelu
=> Kalastusaiheiset kilpailut
=> Ylläpito
-----------------------------
Kalastusmuodot
-----------------------------
=> Heittokalastus
=> Vetouistelu
=> Perhokalastus
=> Pilkintä
=> Pyydyskalastus
=> Onginta
=> Muut kalastusmuodot
-----------------------------
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
-----------------------------
=> Kelat, vavat ja siimat
===> Haspelit eli avokelat
===> Hyrräkelat ja umpikelat
===> Perhokelat
===> Haspelivavat
===> Hyrrävavat
===> Perhovavat ja perhosetit
===> Siimat
=> Uistimet, perhot ja pilkit
===> Vaaput
===> Lusikat
===> Lipat
===> Jerkit
===> Jigit
===> Perhot
===> Pilkit
=> Veneet, moottorit ja veneilytarvikkeet
=> Muut kalastustarvikkeet
-----------------------------
Kalastus alueet, kalapaikat ja vesistöt
-----------------------------
=> Lappi
=> Oulun lääni
=> Länsi-Suomi
=> Keski-Suomi
=> Itä-Suomi
=> Etelä-Suomi
=> Ulkomaat
-----------------------------
Kalastustiimit
-----------------------------
=> Tiimien keskustelualueet
===> Pohjolan-perhokalastajat
===> Team FisKarNa
===> Kuusamo Pro-Sport Fishing Team
===> Team JyPy-[FIN]
===> Hullut
===> Kivijärven Kalastajat
===> Serkkupoika kalastus
===> MKK
===> Jänkhäkoirat
===> Tormentor
===> Team Odin
===> Juha
===> Kalastuskolmio
===> Korpi
===> Etelä-karjalan kalatusteam
===> Team-> kainuun eräjormat HH
===> Team Äänekoski
===> Team Länä
===> Iikluuvin IFK
===> Huru-Ukot
===> Särkilahden Lahnat
===> Team Siimasotku
===> Team JVC
===> Erä Jorma Puukot
===> Puukko joket
===> Pullukat kalastajat
===> Kalajätkät
===> Fishing team
===> Fishing Team Luumäki
===> AJ Vetomiehet
===> Satakunnan kalaveikot
===> Team Finland
===> Countryfishers
===> Team RäiVapa
===> Team pöljäilijä kalastajat
===> Suomen perhokalastajat
===> Tampereen saalistajat
===> -LappijaWaappu-
===> Team Räpellys
===> Lakakelaajat
===> Löysiä siimoja
===> Salmon Finland
===> Loimijoki fishing club
===> Litsa Fishing
===> Jyväskylän Kalastus
===> Laju
===> Pro Hauki 99
===> Kristiinan kalamiehet
===> Vapaveikot
===> TePe
===> Taimen Super 99
===> Keski-Suomen Kalastajat
===> Heinola Fishing Team
===> Team UrbanFishing
===> Hollolan and lahden kalastajat
===> Hollola,s and lahti,s fishers team
===> Heinolan Luupäät
===> Hauki-miehet
===> Hauki-miehet69
===> Ahven-hauki
===> Predator
===> Niinisalo Pro Fishing NPF
===> Nyt Nappaa Piste Com
===> Rapula
===> Kalakamut
===> Toinen Halpa
===> Uudenkaupungin harppuunakalastajat
===> Pietarsaaren kalastajat
===> Alavus fishing team
===> Team Silakka
===> Team Hazardi
===> Vieheiden tekijät
===> Juku-vieheet
===> Suomalaiset Eränkäviät
===> Team-PadonKeisarit
===> Finland Fishers
===> Kotasen koskikalastajat
===> Palokan Isot Kalat Oy
===> Team Haukimiehet
===> Mursu Kalastajat
===> UrpoErämies Productions
===> Blue_Tm_fishers
===> AntiBite
===> Savon Saalistajat
===> Monitoimi kalastajat
===> Team Radansuu
===> Ramopunks
===> :KH-Tiimi:
===> Puolenhehtaarin metsä
===> KalaKopla
===> FC Hauki
===> Seinäjoen kalastajat
===> Muhoksen kalastajat
===> Youngmanfisherman
===> Luoto fishing croup
===> PRO GEAR
===> Tampereen kalastajat
===> Hämeenlinnan kala miehet
===> Kalamiehet 1000
===> team jiggarit
===> TeamLottaBete (TLB)
===> Pari kalastajaa
===> Suurkalastajat
===> Huom häkä
===> Jutin Jerzkan fisuretket
-----------------------------
Muut
-----------------------------
=> Kalastusartikkelit
=> Myydään
=> Ostetaan
=> Mainosilmoitukset
=> Tee-Se-Itse
=> Kalenteri
=> Testiosio
Ladataan...