Äänestys
Kysymys: Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia - 92 (30.8%)
Punottua - 86 (28.8%)
Kuitua - 121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263

Sivuja: 1 ... 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 ... 27   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Siimat - Mitä siimaa käytät?

(Luettu 228337 kertaa)
mikael
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #240 : 01.03.11 - klo:21:04 »

Taitaapa olla juuri tuota spiderwarea omassa haspelissa.

Maekine
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #241 : 10.04.11 - klo:09:09 »

Taitaapa olla juuri tuota spiderwarea omassa haspelissa.

Tuota ``hämähäkkisiimaa`` en pistäisi edes pahimman vihamiehen puolalle, sen verran huonoa  Virnistää.
Mutta kuitusiimat ovat parempia, kuin monot... tällä hetkellä käytän Berkleyn FireLineä, mutta tuota Berkleyn Whiplash Pro:ta voisi kokeilla, kun luvataan niin hyvä vetolujuuskin.   



Mkä into muuten teillä , jotka käytätte jotain +0.20 mm siimaa, käyttää noin paksua? Kiva ois tietää... Virnistää

-,,-
Eris
Vieras
« Vastaus #242 : 10.04.11 - klo:10:59 »

Itte testailin tuota Suomen Haukiseuran lähettämää Sufixin 832 -kuitusiimaa. Oli ylivoimaisesti paras kuitusiima mitä tähän mennessä on vastaan tullut. Heittäminen oli mukavaa ja siima vaikutti mukavan pyöreäprofiiliselta. Ja on kestävä siima. Parit pohjaan jääneet vieheet sain pelastettua sillä ei kyllä siima katkennut millään. Koukut vaan ennemmin vääntyivät. Muilla siimoilla olis varmasti napsunut poikki.


Mkä into muuten teillä , jotka käytätte jotain +0.20 mm siimaa, käyttää noin paksua? Kiva ois tietää... Virnistää

En ainakaan itse koe kauhean miellyttäväksi jerkata millään 0.15mm siimalla... Ja itse asiassa 0.15mm kuitusiimasta itselläni karkasi varmasti oma ennätyshauki, joka napsaisi siiman poikki. Keskeltä siimaa, ei solmun kohtaa. Joten ainakaan tässä tapauksessa ei 0.15mm kuitusiima riittänyt...
mikael
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #243 : 10.04.11 - klo:12:09 »

Nyt juuri on 13.6 kg:n tumman vihreää spiderwarea on toisella haspelilla ja toisella n. 10 kg:n kellahtavaa monofiilia, merkkiä en muista. Molemmat toimii ihan hyvin ongelmitta. Hymyilee leveästi En ole kyllä suurempia ongelmia tuossa spiderwaressa huomannut, mikäs siinä sitten sulla on mättänyt? Edward?
teemu123
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #244 : 10.04.11 - klo:13:43 »

tällä hetkellä käytän berkleyn trileneä, vahvuudeltaa 12kg. Ostin ku oli suht halpaa ja erän testeis ihan hyvin pärjänny.
köntsä
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #245 : 10.04.11 - klo:18:38 »

Itte testailin tuota Suomen Haukiseuran lähettämää Sufixin 832 -kuitusiimaa. Oli ylivoimaisesti paras kuitusiima mitä tähän mennessä on vastaan tullut. Heittäminen oli mukavaa ja siima vaikutti mukavan pyöreäprofiiliselta. Ja on kestävä siima. Parit pohjaan jääneet vieheet sain pelastettua sillä ei kyllä siima katkennut millään. Koukut vaan ennemmin vääntyivät. Muilla siimoilla olis varmasti napsunut poikki.
Elikkäs tuo olisi ostamisen arvoinen kuitusiima seuraavaksi. (?)
Itselläni nyt Spiderwiren Code Red Braidia ja on toiminut moitteettomasti jo kaksi vuotta samalla kelalla. Paitsi että nyt on jo kyllä alkanut rispaantua, joten tälle kaudelle vaan uusi rulla samaa tavaraa.

Katohan kun on hyvän kokonen!
Pirkanmaan Kalakamut 2012
Jipee
Vieras
« Vastaus #246 : 10.04.11 - klo:18:44 »

Rapala Finesseä,sufix, ja spider wire ne merkit
JET Kop
Vieras
« Vastaus #247 : 10.04.11 - klo:19:03 »

Ihan normi heittosetissä joko 0.25 Ultra MAR merkkistä siimaa tai 0.33 Gammaa. Sitten vetouistelusetissä tuota samaa Gammaa Hymyilee
Lapamato
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #248 : 10.04.11 - klo:20:34 »

Lähti tilaukseen Abumaticin kuitua, eli kuituun on siirtyminen! Nykyään kokemuksia pelkästään monosta.
Joolle
Vieras
« Vastaus #249 : 10.04.11 - klo:20:48 »

Lähti tilaukseen Abumaticin kuitua, eli kuituun on siirtyminen! Nykyään kokemuksia pelkästään monosta.
Kannattaa hankkia kaksi puolaa kelaan ja laittaa toiselle puolalle kuitua ja toiselle monoa.
maikol
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #250 : 11.04.11 - klo:23:36 »

Sufix Performance Fuse -monikuitusiimaa oli viime kesä haspelissa ja samaa laitan tällekkin kesälle,on se niin hyvä siima  Hymyilee
Maekine
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #251 : 17.04.11 - klo:17:54 »

FireLine 0.12(6.8kg) riittää vetolujuudeltaan ihan köykäsesti sille omalle ennätyshauelle, jos rauhallisesti ottaa. Turha tollasia +0.25 vaijereita käyttää, niillä kun ei tule muuta, kuin pahaa mieltä.
Ahven 2 kg
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #252 : 17.04.11 - klo:18:00 »

Yleisesti firelinee (0,20 tai 0,28). On niitä muitakin tullut testattua. Hymyilee

Keski-Suomen Kalastajat 2011!
mikael
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #253 : 17.04.11 - klo:18:04 »

FireLine 0.12(6.8kg) riittää vetolujuudeltaan ihan köykäsesti sille omalle ennätyshauelle, jos rauhallisesti ottaa. Turha tollasia +0.25 vaijereita käyttää, niillä kun ei tule muuta, kuin pahaa mieltä.
Pahaa nieltä tulee pikemminkin siitä, kun viehe juuttuu pohjaan tai uppotukkiin ja ohuella siimallahan sitä ei sieltä suurella todennäköisyydellä saa. Onhan tietenkin paikkoja joissa ei sellaista vaaraa juuri ole, mutta itsellä on varulta ainakin aina muistaakseni 0,23. Eri asia on sitten jos käyttää vaikka 0,4 paksua monofiilia joka vielä ennen kuitusiimoja oli ihan mahdollista, mielestäni 0,25 ei todellakaan ole vielä kovin paksua. Hymyilee
Christian
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #254 : 17.04.11 - klo:18:39 »

FireLine 0.12(6.8kg) riittää vetolujuudeltaan ihan köykäsesti sille omalle ennätyshauelle, jos rauhallisesti ottaa. Turha tollasia +0.25 vaijereita käyttää, niillä kun ei tule muuta, kuin pahaa mieltä.

Tuo riippuu kyllä aika paljon siitä minkälaisessa vesistössä kalastaa. Itse joudun kalastamaan paljon esim. Keravan ja Vantaanjoella. Molemmat suht. matalia jokia joiden pohjassa kaikkea jännää. Lisäksi useasti hyvä mahdollisuus heittää toiselle puolelle, jossa pensaita, puita tms. Noissa olosuhteissa 0.12 fireline johtaa kyllä suhteellisen usein viehetappioihin. Sen sijaan 0.25+ kuitu ja kunnon peruke, niin useimmiten saa irti ilman viehetappiota. Toisekseen en itse usko, että kalojen ottamisen kannalta on kovin suurta merkitystä onko siima esim. 0.12 fireline tai 0.25 fireline. Eli parempi käyttää mielummin hiukan paksumpaa siimaa, kuin itkeä viehetappioita.

"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle" (Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr)
Tagit: Siima Siimat 
Sivuja: 1 ... 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 ... 27   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines