Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 ... 8   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat

(Luettu 65932 kertaa)
perttilee
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #15 : 12.10.11 - klo:18:57 »

Mulla ei LV-1:nen ole valuttanut vesiohenteisia maaleja, Gab regular kylläkin sotki maaleja.
Pohjat ja imeytykset voi tehdä Gabilla, sitten kierros LV-1, lakan karhennus hienolla teräsvillalla ja vesiohenteiset maalit, mahdolliset välilakkaukset LV-1:sellä aina karhentaen ja lakkaukset yleensä loppuun asti LV-1:sellä. (Gab ei tartu LV:hen!).

Itsellä käytössä pääasiassa DeBeerit, fluovärien osalta Createxit ja Dekat vaikka silmiin.
Kim Nikolskij
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #16 : 13.10.11 - klo:15:05 »

Kiitos neuvosta. Virnistää

Nyt on kiinni. Ja on iso ....
NonProkalastaja
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #17 : 30.10.11 - klo:13:07 »

Kummanko/kummatko ostaN?  Huh Kumpi kannattaisi?

vaihtoehto 1.: http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=75-1930
vaihtoehto 2.: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=75-1094 ja http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=75-1909


Auttakaa, ongelmana on se että pitäisi saada hyvä maaliruisku ja kompura, ja lisäksi siihen ei olisi kovin montaa kymppiä varaa laittaa kun maaleihinkin pitäisi panostaa 50-70€. Surullinen

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
NonProkalastaja
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #18 : 30.10.11 - klo:14:12 »

NIIN JA VIELÄ YKSI KYSYMYS!!!

...Kannattaako ostaa peitto-, vai kuultomaaleja? Siis jos ostan ainakin mustaa, valkeaa, sinistä, punaista, keltaista, vihreää ja kultaa väreinä. Kannattaako niiden olla kuulto, vaiko peittovärejä? Ja mikäli joku yksittäinen kannattaa olla erilainen niin kertokaa. Tarkoitus ostaa tuo jo ehkä huomenna, ensi viikolla kuitenkin joten nopeat vastaukset ovat tarpeen!  Epävarma
Satunnaiskalastaja
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #19 : 30.10.11 - klo:23:21 »

100% varmuudella alat kaivata lisää värejä melko pian. Suosittelen vahvasti lähtemään perus peittoväreistä: musta, valkoinen, sininen, punainen, keltainen. Näistä saa sekoittelemalla kaikenlaista. Esim. vihreää ei tarvitse ostaa vaan saat sen sinisestä ja keltaisesta. On hyvä opetella tuntemaan miten eri värejä ja sävyjä aikaansaadaan sekoittamalla, jolloin nyt alussa saatu oppi hyödyntyy jatkossa.

Noiden viiden lisäksi sitten tehostevärejä tarpeen ja maun mukaan. Jos teet foliolle tai hileelle, tarvitset enimmäkseen kuultovärejä.

Se mitä tarvitset, riippuu siitä miltä haluat lopputuloksen näyttävän. Joko värityssuunnitelma on valmiina? Kaikenlaisia metalli- fluori- y.m. tehostevärejä ei kannata summamutikassa ostaa, vaan hankkia vähitellen sitten, kun tietää niitä tarvitsevansa. 
Kim Nikolskij
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #20 : 31.10.11 - klo:07:14 »

Voiko noita vesiohenteisia maaleja sekoitella toisiinsa että tulee eri väri sävyjä.
NonProkalastaja
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #21 : 08.11.11 - klo:22:33 »

Voiko noita vesiohenteisia maaleja sekoitella toisiinsa että tulee eri väri sävyjä.

Kyllä voi.

Mikä on vikana kun ruisku työntää ulos vain ilmaa, mutta maalia ei tule ulos lainkaan. Maali jotenkin ei tule maalisäiliöstä pois vaikka ilma puhaltaakin lävitse. Teenkö tässä nyt jotain väärin? Itkee Itkee
janne-s
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #22 : 09.11.11 - klo:01:32 »

Kyllä voi.

Mikä on vikana kun ruisku työntää ulos vain ilmaa, mutta maalia ei tule ulos lainkaan. Maali jotenkin ei tule maalisäiliöstä pois vaikka ilma puhaltaakin lävitse. Teenkö tässä nyt jotain väärin? Itkee Itkee
Oisko maali vielä liian paksua? Ite maalaan vaappuja cab-maaleilla ja joudun ohentamaan maalin ehkä suhteessa 1-2/5, eli maalia noin 1 osa ja ohennetta 5 osaa. Vesiohenteisia ei tartte ohentaa ihan noin rajusti, mutta aika luirua saa olla että tulee kunnolla läpi.

Tunnelin päässä näkyvä valo, on mitä todennäköisimmin vastaan tuleva juna.
NonProkalastaja
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #23 : 13.11.11 - klo:14:28 »

Ja syyhän selvisi. Liikaa liuotinta ja maalia säiliössä, vaikkakin sopivana seoksena. Tuossa uusin tuotos (toinen maaliruiskulla maalaamani): Papukaija (kai).

Ja sitten ongelma uusiutui. Joka osaa yritin puhdistaa liuottimella, mutta ei se työnnä läpi kuin pelkkää ilmaa. Ei edes liuotinta. (saakutin halpisruisku) Voisiko joku antaa vinkkiä? Edes jotain mikä voisi auttaa? Epävarma
agu 182
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #24 : 13.11.11 - klo:14:45 »

Onko näillä ruiskuilla sitte mitää eroa ku nonpron mukaan noi "halpisruiskut" (alle 30e) tökkii ja nuo badgerit jota mää käytin sielä kerhossa nii ei tökkiny paljo ollenkaan. johtuuko korkea hinta ruiskun laadusta, vai onko tämä vain rahankiskontaa? Johtuiko se, että ruisku ei tökkinyt siitä, että emme käyttäneet vesiohenteisia värejä?
NonProkalastaja
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #25 : 13.11.11 - klo:14:49 »

Onko näillä ruiskuilla sitte mitää eroa ku nonpron mukaan noi "halpisruiskut" (alle 30e) tökkii ja nuo badgerit jota mää käytin sielä kerhossa nii ei tökkiny paljo ollenkaan. johtuuko korkea hinta ruiskun laadusta, vai onko tämä vain rahankiskontaa? Johtuiko se, että ruisku ei tökkinyt siitä, että emme käyttäneet vesiohenteisia värejä?

Vaan kun en käytä minäkään vesiohenteisia värejä. Jokin vain tökkii, kun vain tietäisi että mikä. Takuuseenhan tuo tosin vielä menee jos sitä ei kerta kaikkiaan saada toimimaan, mutta olisihan tuo hyvä saada maalauskuntoon. Vihainen
agu 182
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #26 : 20.11.11 - klo:20:31 »

Haluaisin tietää mistäpäin saisi valmista pohjalakkaa, mielelään valkoista oulun suunnalta. Jos tiedät mistä saisi vaikka tilattua, kerro se sitten.
Kim Nikolskij
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #27 : 23.11.11 - klo:16:27 »

tuli tälläinen ongelma vastaan: Miten teette pohja maalauksen, valkoinenhan sen tarvisi olla,dippaatteko johonkin ja mihin vai ruiskutatteko kynäruiskulla vain valkosta maalia pintaan. Hymyilee
_Junior_
***

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #28 : 23.11.11 - klo:16:54 »

tuli tälläinen ongelma vastaan: Miten teette pohja maalauksen, valkoinenhan sen tarvisi olla,dippaatteko johonkin ja mihin vai ruiskutatteko kynäruiskulla vain valkosta maalia pintaan. Hymyilee
Itse kastan lakassa vaapun ensiksi ja annan kuivua. Sitten kastan vielä kaksi kertaa. (Annan kuivua lakan välissä.) Maalaan ruiskulla/spraillä valkoiseksi ja annan kuivua. Sen jälkeen lakkaan vaapun vielä kerran ja annan kuivua. Kuivumisen jälkeen alan maalata.. Eli jokaisen lakkaus kerran jälkeen annan vaapun kuivua. Hymyilee

Kv3
Satunnaiskalastaja
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #29 : 23.11.11 - klo:20:43 »

agu 182, pohjalakaksi käy melkein mikä vaan, kunhan on tarpeeksi ohutta jotta imeytyy puuhun. Jos nimenomaan valkoista haluat, niin valkoista CAB-lakkaa saa usein sieltä mista muitakin CAB-tuotteita. Omani hankin Reelmasterilta. Postihan ei kuljeta näitä palavia aineita, vaan tulee matkahuollon kautta.

Näissä pohjatöissä on kolme tavoitetta: 1) Vaapun kovetus - tämä on erityisen tärkeää pehmeitä puulajeja, kuten balsaa käytettäessä. 2) Pinnan tasoitus. Tähän pitää käyttää paksumpaa lakkaa kuin kovetukseen, tai sitten hyvin monta kerrosta ohuella lakalla. Riippuu tietenkin siitä miten hyvin aihio on hiottu alunperin. 3) pohjaväri, joka yleensä on valkoinen. Voi olla muunkin värinen, jos tekee tummempia vaappuja.

Itse käytän tätä nykyä valkoista CABia kovettamiseen. Homman voisi hoitaa värittömälläkin lakalla, mutta kun tuota valköista on riittämiin niin käytän sen pois. Muistelen nähneeni jossain maininnan, että väritön sopisi tarkoitukseen paremmin; tämä on uskottavaa koska onhan selvä että väriainehiukkaset haittaavat imeytymistä. Tasoitukseen ja pohjavärjäykseen sitten valkoista probionaattia. Joskus, päälle tulevista maaleista riippuen, ruiskutan vielä valkoisella maaliilla päälle tarkoituksena parantaa pintavärin tarttuvuutta.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 ... 8   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines