Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat

(Luettu 65898 kertaa)
Kim Nikolskij
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #30 : 23.11.11 - klo:21:00 »

kiitti neuvoista.

Nyt on kiinni. Ja on iso ....
Puolustusministeri
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #31 : 27.11.11 - klo:14:03 »

Suositelkaahan ihmiset jotain edullista kynäruisku/kompura yhdistelmää. Kova into on päästä tekemään vaappuja, mutta kaikki töksähtää siihen kun pitäisi pensselillä ruveta maalailemaan... Epävarma Onko noista parin kympin kompuroista ja kynäruiskuista mihinkään?
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #32 : 27.11.11 - klo:16:26 »

Suositelkaahan ihmiset jotain edullista kynäruisku/kompura yhdistelmää. Kova into on päästä tekemään vaappuja, mutta kaikki töksähtää siihen kun pitäisi pensselillä ruveta maalailemaan... Epävarma Onko noista parin kympin kompuroista ja kynäruiskuista mihinkään?
Yksi edullinen ja ilmeisesti kohtalaisen hyväkin keino on maalata superlonilla, vaahtomuovilla tms. Maalaminen tapahtuu tuputtamalla. Ite en oo vielä kokeillu, mutta aion kyllä koittaa, koska itellänikään ei rahaa ole yhtään ylimääräistä.

E: Muokkailin kirjotusvirheet poies
Puolustusministeri
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #33 : 27.11.11 - klo:17:37 »

Tuota konstia on kokeiltu, mutta jälki ei vakuuttanut. Pitää kirjoitella joulupukille tuosta kompurasta ja ruiskusta  Iskee silmää.
agu 182
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #34 : 27.11.11 - klo:22:47 »

Kiitos satunnaiskalastajalle. Mutta ainaki tuolta samfishingistä josta pyyvän varmaan ton badgerin "joulupukilta" nii myydään valkosta pohjalakka "rouhetta" nii eikö se muka kulje postissa? Vielä sitten kommentteja tosta badgerin ruiskusta, eli tästä.


                                 http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_93&products_id=172&osCsid=7c7f179f3ad7e3c87f204aa687bfb713
Satunnaiskalastaja
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #35 : 28.11.11 - klo:00:08 »

.. nii myydään valkosta pohjalakka "rouhetta" nii eikö se muka kulje postissa?

Mistä puhut on erästä propionaattirouhetta. Tämä ei varsinaisesti ole lakka, vaan värjätty muovi, joka liukenee moniin teknisiin liuottimiin. Tuo rouhe kyllä kulkee postissa, mutta tarvitset myös sen liuottimen, esim. tinneriä, joka taas ei kulje. Monet uintilevytkin on valmistettu värittömästä propionaatista, ja tätä käytetään myös esim. työkalujen kahvoissa - hajonneen ruuvimeisselin kahvan voi ottaa uusiokäyttöön:) Miksi siis neuvoin liimaamaan uintilevyn lakalla? No kun lakassa on liuotinta ja uintilevy on propionaattia, niin se vähän kuin sulaa kiinni vaappuun. Tosin ei paljoa koska liukeneminen on hyvin hidasta, mutta parantaa joka tapauksessa osaltaan uintilevyn liimausta.
agu 182
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #36 : 28.11.11 - klo:20:39 »

Ahaa. kiitos sinulle. Liuotinta löytyy kyllä omastakin takaa, ja jos ei, kauppaan mars. Aika jännä tapa sulla tuo uintilevyn "sulattaminen" siihen ku mää oon aina luullu et se on jottai muovia.  Iskee silmää
Sopuli
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #37 : 03.12.11 - klo:17:57 »

Cabin maaleja ja lakkoja käytän. Aiemmin käytin pohjalakkana valkoista probilakkaa, mutta se oli melko kuplivaa. Ei hyvä. Oli pakko siirtyä samaan merkkiin ja nyt menee hyvin.
agu 182
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #38 : 03.12.11 - klo:18:26 »

Mistä saat tuota Cabin lakkaa?
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #39 : 04.12.11 - klo:11:49 »

Mistä saat tuota Cabin lakkaa?
Täältä ainakin. Myös esimerkiksi Rialinnasta taitaa saada.
Hanski84
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #40 : 13.12.11 - klo:22:49 »

Hei nonpro kalastaja kun kysyit siitä että mikä sun ruiskua vaivaa niin mulla oli sen ruiskun alle kkinnitettävän maalikupin kanessa menny sellanen pieni reikä tukkoon sen kun ns.puhkaisi niin rupes toimimaan. eli siihen oli muodostunut sellainem kalvo vanhasta maalista. en tiedä auttaako mutta ainakin yksi näkökulma.
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #41 : 26.12.11 - klo:11:29 »

Sain tuon "kynsilakka-kynäruiskusetin", siis tämän. Hyvältä vaikuttaa ja kompura on todella hiljainen, eikä kyllä vie tilaakaan paljoa. Kynäruiskun ohjeissa luki, ettei myrkyllsiä, räjähtäviä tai helposti syttyviä aineita saa huiskia. Meinaako se minkälaista uistinmaalien kanssa, voiko esimerkiksi käyttää Createxin vesiohenteisia? Huh Ja minkälaisilla aineilla pitää maalit huuhtoaa pois? Jossain luki, että joissakin kynäruiskuissa on muovisia osia, jotka sulavat kovempiin myrkkyihin.

Noihin jos joku osaisi taas vastailla, niin olisin taas paljon viisaampi. Hymyilee
NonProkalastaja
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #42 : 26.12.11 - klo:12:11 »

Sain tuon "kynsilakka-kynäruiskusetin", siis tämän. Hyvältä vaikuttaa ja kompura on todella hiljainen, eikä kyllä vie tilaakaan paljoa. Kynäruiskun ohjeissa luki, ettei myrkyllsiä, räjähtäviä tai helposti syttyviä aineita saa huiskia. Meinaako se minkälaista uistinmaalien kanssa, voiko esimerkiksi käyttää Createxin vesiohenteisia? Huh Ja minkälaisilla aineilla pitää maalit huuhtoaa pois? Jossain luki, että joissakin kynäruiskuissa on muovisia osia, jotka sulavat kovempiin myrkkyihin.

Noihin jos joku osaisi taas vastailla, niin olisin taas paljon viisaampi. Hymyilee

Sama kuin minulla. Itse käytän liuotinohenteisia maaleja, jotka ilmeisesti sulattivat heti tiivisteen. Lisäksi nämä tiivistet tuppaavat repeilemään jos avaat tuota. Ainoa tapa saada puhtaaksi on purkaa joka käyttökerran jälkeen osiin ja pestä joka osa erikseen. Jos menee tukkoon, niin puhaltaa ilmaa ulos, eikä lainkaan maalia. Silloin pura osiin ja pese joka osa erikseen. Ei kestä kovinkaan paksuja maaleja, ja pohjamaalin saa peittäväksi vasta lähes kymmenen maalauskerran jälkeen. Säätönupista ei käytännössä ole paljoakaan hyötyä. Äläkä jätä kompuraa päälle, ruisku alkaa "elää omaa elämäänsä".

Onnea ruiskun kanssa, koska sitä taarvitset tuolla tulevaisuudessa  Surullinen. Itse aion ostaa uuden ruiskun tuolle kompuralle.

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #43 : 26.12.11 - klo:16:49 »

Sama kuin minulla. Itse käytän liuotinohenteisia maaleja, jotka ilmeisesti sulattivat heti tiivisteen. Lisäksi nämä tiivistet tuppaavat repeilemään jos avaat tuota. Ainoa tapa saada puhtaaksi on purkaa joka käyttökerran jälkeen osiin ja pestä joka osa erikseen. Jos menee tukkoon, niin puhaltaa ilmaa ulos, eikä lainkaan maalia. Silloin pura osiin ja pese joka osa erikseen. Ei kestä kovinkaan paksuja maaleja, ja pohjamaalin saa peittäväksi vasta lähes kymmenen maalauskerran jälkeen. Säätönupista ei käytännössä ole paljoakaan hyötyä. Äläkä jätä kompuraa päälle, ruisku alkaa "elää omaa elämäänsä".

Onnea ruiskun kanssa, koska sitä taarvitset tuolla tulevaisuudessa  Surullinen. Itse aion ostaa uuden ruiskun tuolle kompuralle.
Kiitoksia, lähen kokeilemaan Createxeilla. Eikö vesiohenteisten kanssa kumminkin voisi koittaa pelkkää vettä luiruttaa läpi, kun maali on vielä märkänä ruiskussa?

Pitää kokeilla kaiken näköistä, kunhan saa noita maaleja hommattua. Onnistumisista ja epäonnistumisista tulee kyllä todennäköisesti rapsaa, kysymyksiä tai vastaavaa tänne. Näyttää kieltä
NonProkalastaja
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #44 : 26.12.11 - klo:16:51 »

Kiitoksia, lähen kokeilemaan Createxeilla. Eikö vesiohenteisten kanssa kumminkin voisi koittaa pelkkää vettä luiruttaa läpi, kun maali on vielä märkänä ruiskussa?

Pitää kokeilla kaiken näköistä, kunhan saa noita maaleja hommattua. Onnistumisista ja epäonnistumisista tulee kyllä todennäköisesti rapsaa, kysymyksiä tai vastaavaa tänne. Näyttää kieltä

Tuolla kynäruiskulla saattaa tosiaan jäädä onnistumiset harvemmalle. Ja ei, se ei riitä että ajat vain vettä tai liuotinta läpi, sillä se kusee sinne pikkuosien keskelle aina hiukan maalihitusia, ja viimeistään 3-4 kerran jälkeen se on tukossa. Puhdista joka osa erikseen, joka kerran jälkeen tai se tukkiutuu. (itse aion ostaa metalliset tiivisteet). Pyörittää silmiään
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines