Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Kynäruiskumaalaus, maalit ja lakat

(Luettu 65919 kertaa)
Satunnaiskalastaja
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #60 : 05.01.12 - klo:23:44 »

Anteeksi ... Pahoitteluni  Pyörittää silmiään

Ei tässä ole mitään syytä pyydellä anteeksi, sillä mitään vahinkoa ei ole sattunut, eikä käsittääkseni ketään loukattu. Tämä liukenemisasia sinänsä kiinnostaa kun näiden kanssa lotrailee, ja kun en ole varsinaisesti kemiaa lukenut. Voisikohan tuossa käydä niin että sopiva seos toimii paremmin kuin yksikään sen komponentti - siis vähän niin kuin kuningasvesi?
NonProkalastaja
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #61 : 06.01.12 - klo:00:26 »

Ei tässä ole mitään syytä pyydellä anteeksi, sillä mitään vahinkoa ei ole sattunut, eikä käsittääkseni ketään loukattu. Tämä liukenemisasia sinänsä kiinnostaa kun näiden kanssa lotrailee, ja kun en ole varsinaisesti kemiaa lukenut. Voisikohan tuossa käydä niin että sopiva seos toimii paremmin kuin yksikään sen komponentti - siis vähän niin kuin kuningasvesi?

Siksipä niitä seoksia yleensä tehdään  Hymyilee.(siitä ja tietysti täysin päinvastaisesta syystä)

-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
Tricky
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #62 : 06.01.12 - klo:10:36 »

Ei tässä ole mitään syytä pyydellä anteeksi, sillä mitään vahinkoa ei ole sattunut, eikä käsittääkseni ketään loukattu. Tämä liukenemisasia sinänsä kiinnostaa kun näiden kanssa lotrailee, ja kun en ole varsinaisesti kemiaa lukenut. Voisikohan tuossa käydä niin että sopiva seos toimii paremmin kuin yksikään sen komponentti - siis vähän niin kuin kuningasvesi?
Sekotat maltilla vaan sitä ni kyllä se sinne liukenee, itsellä oli seuraavaksi päiväksi liuennut mutta vaatii tosiaan useeman tunnin sekottelun jos siiheksi meinaa saada liukenemaan.
Kiillon asetonilla kyllä liukeninopeammin mutta se olikin sen ohenteen ainut hyvä puoli tuossa hommassa.
Mitään sekottelemaan itte en kyllä alkais...

"Se mikä on hartsia vahvistaa."
Tricky
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #63 : 06.01.12 - klo:10:40 »

Selvä, näinhän se on. Surullinen Onnistuiskohan lie niin, että vasta maalaussession lopussa puhistais tuolla tavalla ja maalien vaihdoissa luiruttais sitä vettä/ohennetta? Sitte jos ois kriittisen pitkiä maalaussessioita, niin joutuis tietenkin välillä väliinkin tekemään tuommosen "kunnon" puhdistuksen.
Jos siellä suuttimet sun muut kestää liutotinta ja ajat liuotin kamaa läpi muutenkin, niin pane käytön jälkeen yöksi tai seuraavaan kertaan asti lillumaan liuottimeen.
perttilee
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #64 : 06.01.12 - klo:12:08 »

Ite nyt en ainakaan tällä hetkellä silmälaseja käytä joten sen ei pitäis olla ongelma. Mutta mites noi suodattimet.Onko oikea luokka vaikka tuo A1P3 vai ei? ja jos ei niin mikä olisi? kiitos jo etukäteen! Hymyilee

Käytän juuri tuota A1/P3 suodatinta, enkä niiden läpi huomaa liuotinkäryä. (Gap- ja LV 1-lakkoja käytän, maalit vesivärejä).
Tuntuvat tekijämiehet käyttävän paremmalla suodatusluokituksella olevia suodattimia, tekevät tietenkin paljon enemmän vaappuja.
Parempi on aina parempi ja linkissä Kalamies.comissa on ainakin asiasta lisää keskustelua.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?f=8&t=29964

Hyvä vinkki on "Muistakaa säilyttää niitä naamarieta minigrip-pusseissa etteivä patruunat kulu turhaa."

JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #65 : 06.01.12 - klo:21:07 »

Kiitokset kaikille sekä kynäruiskun että Probin kanssa auttaneille. Hymyilee
Jos siellä suuttimet sun muut kestää liutotinta ja ajat liuotin kamaa läpi muutenkin, niin pane käytön jälkeen yöksi tai seuraavaan kertaan asti lillumaan liuottimeen.
Kun ei taida kestää. Surullinen Ja en ole vielä maaleja saanu hommattua, mutta vesiohenteisia taidan ostaa.
Tricky
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #66 : 06.01.12 - klo:21:18 »

Kiitokset kaikille sekä kynäruiskun että Probin kanssa auttaneille. :)Kun ei taida kestää. Surullinen Ja en ole vielä maaleja saanu hommattua, mutta vesiohenteisia taidan ostaa.
suosittelen myös pitämään lämpimässä ja pilkkomaan samalla sitä klönttiä kun sekottelee.
theKalastaja
***

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #67 : 09.01.12 - klo:21:54 »

Osaisiko joku  neuvoa mistä johtuu että ruutasta tulee ilmaa läpi vaikkei mitään paina? Kyllähän sillä nyt maalata voi kun maalisuihkun saa säädettyä, mutta ei sitä kompuran huutoakaan jaksa koko aikaa kuunnella. Voi olla aika hankala tosin neuvoa kun ei paikanpäällä pääse näkemään. Ja sitä ilmaa tulee siis ihan niin kovaa, kun se on säädetty venttiilistä tulemaan.

"SE ON ISO!...se on...se on...pohjassa prkl!"
Asioiden kertomatta jättäminen ei ole valehtelua!
Satunnaiskalastaja
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #68 : 10.01.12 - klo:00:05 »

Osaisiko joku  neuvoa mistä johtuu että ruutasta tulee ilmaa läpi vaikkei mitään paina? Kyllähän

Jostainhan se päästää, luultavasti siitä ilmansäätöventtiilistä tai sen ympärillä mahdollisesti olevista tiivisteistä. Mahdoton sanoa muuten kun ei ole mitään käsitystystä ruiskusi rakenteesta. Jos ruiskun mukana tuli rakennekuva niin katsele siitä miten ilmansyöttö on toteutettu. Tai pistä osiin ja putsaa. Voihan se olla että siellä in joku kompressorista tullut roska pitämässä venttiiliä auki.
jube
*

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #69 : 10.01.12 - klo:11:06 »

Onko kukaan kokeillu maalata vaappuja revellin pienoismalleille tarkoitetuilla maaleilla?
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #70 : 10.01.12 - klo:14:54 »

Onko kukaan kokeillu maalata vaappuja revellin pienoismalleille tarkoitetuilla maaleilla?
Kyllä ovat jotkut niillä maalailleet, mutta aika halveksuttu maali se vaapuissa taitaa olla... Uskoisin, että sillä alkuun kumminkin pääsee.
Satunnaiskalastaja
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #71 : 10.01.12 - klo:14:55 »

Onko kukaan kokeillu maalata vaappuja revellin pienoismalleille tarkoitetuilla maaleilla?

Minulla oli aikanaan yksi Rewellin "enamel paint" (muistankohan oikein tuon nimen) ikivanha (20+ v.)purkki kaapinperällä. Osittain jämähtänyt, eikä liuennut uudelleen. Mutta pensselillä sudin yhteen vaappuun. Taisi kestää pitkään kuivua. Joka tapauksessa kyllä sillä vaapun maalasi ja asiallista jälkeä tuli. Alla oli hiottu LV1 ja päälle vedin myös LV1:stä. Maali värjäsi valumalakat. koska maali oli ylivanhaa niin tästä on paha päätellä mitään. Saattavat nykyiset Rewellit jopa omata eri koostumuksen.
JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #72 : 17.01.12 - klo:14:23 »

Kohta (kunhan rahat koko tilaukseen kasassa) laitan tilaukseen myös Createxeja, ihan perusväreissä. Kysymys onkin, että millä nuo pitäisi oikein ohentaa? (Tai vesiohenteiset yleensäkin) Jossain oli, että ei missään nimessä vedellä, vaan jollain ihme Tikkurilan vahalla joka kumminkin on ihan luirua, eikä lähelläkään vahaa. Huh Sitten taas jossain vaappuartikkelissa oli, että alkoholia ja vettä (suhde?). Ja järki taas sanoo, että ainakin vettä.
ThC²
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #73 : 17.01.12 - klo:15:35 »

Kohta (kunhan rahat koko tilaukseen kasassa) laitan tilaukseen myös Createxeja, ihan perusväreissä. Kysymys onkin, että millä nuo pitäisi oikein ohentaa? (Tai vesiohenteiset yleensäkin) Jossain oli, että ei missään nimessä vedellä, vaan jollain ihme Tikkurilan vahalla joka kumminkin on ihan luirua, eikä lähelläkään vahaa. Huh Sitten taas jossain vaappuartikkelissa oli, että alkoholia ja vettä (suhde?). Ja järki taas sanoo, että ainakin vettä.

Vesiohenteinen = ohennetaan vedellä.  Iskee silmää

JuhannusKala
****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #74 : 17.01.12 - klo:16:13 »

Vesiohenteinen = ohennetaan vedellä.  Iskee silmää
Aijaa, empä tiennytkään. Virnistää
Mutta entäpä minkälaista vettä? Pitääkö olla tislattua? Jossain oli myös mainintaa akkuvedestä...? Entäpä se alkoholi? Tässä vielä linkki siihen artikkeliin, jossa Janne Koivisto puhui maalauksesta ja lakkauksesta. (Lähinnä vanhojen vieheiden uusiomaalauksesta, mutta samapa tuo vrt. vaapun valmistukseen) Vielä, että onko Createx nyt sitten "uutta" vai "vanhaa" vesiohenteista maalia?
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines