ETUSIVU
VIDEOT
KUVAT
KALAT
KALAPAIKAT
MÖKIT
UISTIMET
KESKUSTELU
KALASTAJAT
HAKU
Keskustelu
Ohjeet
Kalenteri
Kalastus keskustelu
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
Kelat, vavat ja siimat
Siimat
Siimat - Mitä siimaa käytät?
Äänestys
Kysymys:
Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia
92 (30.8%)
Punottua
86 (28.8%)
Kuitua
121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263
Sivuja:
1
...
12
13
14
15
[
16
]
17
18
19
20
...
27
Siirry alas
Tulostusversio
Siimat - Mitä siimaa käytät?
(Luettu 228353 kertaa)
_Junior_
0
Poissa
Vs: Sufix: Performance fuse, siima
«
Vastaus #225 :
23.09.10 - klo:17:11 »
Sanon, että kannattaa, minulla on 0,32mm jerkkikeloissa, ja ul-kelasta löytyy 0,10mm.
Ul-setissä on kirkkaan oranssi, tosin en suosi matalaan kivipohjaiseen vesistöön, koska se hankautuu poikki.
Jerkkikeloissa onkin tuota savun harmaata ja sain sitä alennuksesta 8€ rulla, ja ostin näitä kaksi silloin.
Kv3
NonProkalastaja
0
Poissa
Vs: Sufix: Performance fuse, siima
«
Vastaus #226 :
23.09.10 - klo:17:38 »
hmm...en paksuutta muista mutta tollanen on mulla kylläkin vihreä...
-"...ja TAASKO se uistin on puussa?!?"
Dj_God
0
Poissa
Vs: Sufix: Performance fuse, siima
«
Vastaus #227 :
26.09.10 - klo:12:46 »
Täällä
on käyty keskustelua mm. kyseisestä siimasta jo aiemmin. Suosittelen lukaisemaan.
Sufixin siimat yleisesti ihan ok tavaraa. Joskin itselläni aktiivisimmin ollut käytössä perusversio, eli Gyro. Se oli tosin turhan usein rusetilla, joten luovuin siitä.
The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
Jesse
0
Poissa
Vs: Sufix: Performance fuse, siima
«
Vastaus #228 :
26.09.10 - klo:13:06 »
Mulla on ul/jigisetissä käytössä kyseistä siimaa oranssina ja paksuus on 0,16mm. Hyvin on pelittänyt tämän kauden ja tunnokas siima. Tuntee pienet pohja kosketukset ja tärpit.
><((((°> Pohjaa luulee usein kalaksi, mutta kalaa harvemmin pohjaksi! <°))))><
´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((°> <°))))>< ¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`
Dj_God
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #229 :
29.09.10 - klo:07:47 »
UL-/jigisettiin laittaisin itse kyllä mieluummin hiukan ohuemman siiman kuin 0,16mm. Joku 0,10mm - 0,12mm siima sopivampi vaihtoehto. Itselläni Medium ja Medium Hard -seteissä käytössä 0,15mm - 0,17mm siimaa. Spiderwire Stealth & Fireline Original -siimaa pääsääntöisesti.
ededed96
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #230 :
10.10.10 - klo:16:04 »
Firelineä käytän.Parempi vetolujuus kuin monofiileillä, helpompi irrottaa pohjasta kun ei jousta, helpompi tehdä solmut kun on muistitonta ja ei mee semmoselle sykkyrälle. Huonompaa kuidussa on vain hinta!
Eris
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #231 :
10.10.10 - klo:17:54 »
Lainaus käyttäjältä: ededed96 - 10.10.10 - klo:16:04
Huonompaa kuidussa on vain hinta!
Ja olematon joustavuus... Kala pääsee tempomaan ittensä helpommin uistimesta irti kun ei anna siima niin paljon periksi.
ededed96
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #232 :
11.10.10 - klo:18:18 »
Lainaus käyttäjältä: Eris - 10.10.10 - klo:17:54
Ja olematon joustavuus... Kala pääsee tempomaan ittensä helpommin uistimesta irti kun ei anna siima niin paljon periksi.
No joo, mutta jarrukin on keksitty, säätää vaan sopivan löysälle. Monofiilisiimaa on oikeasti lähes mahdotonta saada pohjasta irti rannalta käsin. Uistelussa usealla vavalla ymmärrän monofiilisiimat, koska voi pistää siiman poikki jos jää pohjaan, ettei tartte kaikkia siimoja kelata ylös, kuitusiima tulis aika kalliiks pistää poikki aina kun pohjaan jää kiinni.
fisustaja92
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #233 :
11.10.10 - klo:18:26 »
Lainaus käyttäjältä: ededed96 - 11.10.10 - klo:18:18
mutta jarrukin on keksitty, säätää vaan sopivan löysälle.
Ei koukut uppoa tehokkaasti panssarikitaan, kun antaa siimaa heti kättelyssä. Vastaiskuhan jää tuolloin aivan olemattomaksi tehokkuudeltaan. Kala saatta aikansa sitä uistinta ikään kuin pitää suussaan, mutta kun alkaa enempi vetää tai pomppia, irtoaa. Vavan joustavuudella on suuri merkitys, ja kovalla prosentilla tuommoset 9-10 jalkaset tartuttavat hauen paremmin, kuin nuo markettimalli 20€ setit. Tai ylipäätään pienemmät. Jos vapa on ihan kanki vaikka siima olisikin joustavaa monoa, sanoisin, jottei se monon merkitys mikään suuri ole.
Laitoksesta karannut rantahörhö.
Eris
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #234 :
11.10.10 - klo:18:59 »
Lainaus käyttäjältä: ededed96 - 11.10.10 - klo:18:18
Monofiilisiimaa on oikeasti lähes mahdotonta saada pohjasta irti rannalta käsin.
Aina voi käyttää ns. ampumistekniikkaa joka siis toimii pelkästään monolla. Juurikin tuon joustavuuden takia. Ainakin jigit saa hyvin kivien välistä irti.
ededed96
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #235 :
12.10.10 - klo:16:33 »
Mutta silti monofiili-siiman kestävyys riittää vasta kun se on 0.25-0.30. Pienet uistimety ei oikeen taho uida. Kuidulla 0.12 riittää ihan hyvin , ja kaikki uistimet ui. Ja mitä tohon irrottamisjuttuun tulee , niin ihan perus kolmihaarakoukku on pirun hankala saada monolla irti.
Pasi1
Vieras
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #236 :
18.10.10 - klo:08:32 »
Tällä hetkellä on käytössä hyrrässä sekä haspelissa 0,19/14kg Strike Wire ja koskikelassa 0,10/6kg Strike Wire. Siiman kulutuskestävyys on ollut todella positiivinen yllätys ja tällä hetkellä näyttäisi siltä, että ei ole syytä vaihtaa merkkiä ellei tuotekehitys tee parannuksia ja samalla huononna laatua. Siima on notkeaa ja punos on tiukka. Miellyttää kovin meikäläistä.
janne-s
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #237 :
18.10.10 - klo:10:55 »
Heittovehkeet olen varustanu punotulla ja vetovehkeet on monofiiliä.
Tunnelin päässä näkyvä valo, on mitä todennäköisimmin vastaan tuleva juna.
psychocowboy
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #238 :
18.10.10 - klo:22:13 »
Haspeleissa on hiljalleen hioutunut seuraavalainen yhdistelmä 2500 kelassa 0,20 Sufix Matrix pro, 1000 kelassa 0.13 PP, ja 500 kelassa 0,10 Sufix matrix pro. Vaihtopuolissa sitten testimielessä eri merkkejä ja/tai monofiiliä pakkaskeleille.
Heittohyrrissä Sufixia 0,2 ja 0,3
Vetokeloissa sitten Sufix xl strong 0.45 ja PP 0,28 sekaisin.
Yleensä totuttuun settiin on vaikea saada muutosta muuta kuin laadun voimakkaan heikkenemisen takia. Niin tahtoo välillä käydä kun tulee firmoissa omistajamuutoksia yms. Toki myös surkeita eriä pääsee välillä markkinoille.
fisustaja92
0
Poissa
Vs: Siimat - Mitä siimaa käytät?
«
Vastaus #239 :
20.10.10 - klo:11:43 »
No nyt on tuo Spiderware Camo Braid, jos nyt aivan oikein nimen muistin. 0,30 millistä ja vetolujuus pyöri siinä 33kg paikkeilla. Tullut siitä todettua samat pirulliset pikku asiat, kuin Spiderin Stealthista, eli: Nopeat riuhtasut sekä tuulisolmut. No okei, kerran mennyt poikki, oli uistin kaislikossa kiinni ja pari nopeaa riuhtasua tiesi "räps räps" ja poikki. Ehkä yhden kämmin pohjilta on paha lähteä sanomaan, mutta tuulisolmuja tulee. Alta kymmenen reissua tuota käytetty, eilen oli ensimmäinen päivä kun ei selviteltävää tullut. Mutta, ensimmäisen käytön sotkun hyväksyn sinäänsä, tuli hiukka innokkaasti siimaa puolattua
Siima on silmätikkuna
Tagit:
Siima
Siimat
Sivuja:
1
...
12
13
14
15
[
16
]
17
18
19
20
...
27
Siirry ylös
Tulostusversio
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Yleinen keskustelu
-----------------------------
=> Yleistä keskustelua kalastuksesta
=> Vapaamuotoinen keskustelu
=> Kalastusaiheiset kilpailut
=> Ylläpito
-----------------------------
Kalastusmuodot
-----------------------------
=> Heittokalastus
=> Vetouistelu
=> Perhokalastus
=> Pilkintä
=> Pyydyskalastus
=> Onginta
=> Muut kalastusmuodot
-----------------------------
Kalastusvälineet ja kalastustarvikkeet
-----------------------------
=> Kelat, vavat ja siimat
===> Haspelit eli avokelat
===> Hyrräkelat ja umpikelat
===> Perhokelat
===> Haspelivavat
===> Hyrrävavat
===> Perhovavat ja perhosetit
===> Siimat
=> Uistimet, perhot ja pilkit
===> Vaaput
===> Lusikat
===> Lipat
===> Jerkit
===> Jigit
===> Perhot
===> Pilkit
=> Veneet, moottorit ja veneilytarvikkeet
=> Muut kalastustarvikkeet
-----------------------------
Kalastus alueet, kalapaikat ja vesistöt
-----------------------------
=> Lappi
=> Oulun lääni
=> Länsi-Suomi
=> Keski-Suomi
=> Itä-Suomi
=> Etelä-Suomi
=> Ulkomaat
-----------------------------
Kalastustiimit
-----------------------------
=> Tiimien keskustelualueet
===> Pohjolan-perhokalastajat
===> Team FisKarNa
===> Kuusamo Pro-Sport Fishing Team
===> Team JyPy-[FIN]
===> Hullut
===> Kivijärven Kalastajat
===> Serkkupoika kalastus
===> MKK
===> Jänkhäkoirat
===> Tormentor
===> Team Odin
===> Juha
===> Kalastuskolmio
===> Korpi
===> Etelä-karjalan kalatusteam
===> Team-> kainuun eräjormat HH
===> Team Äänekoski
===> Team Länä
===> Iikluuvin IFK
===> Huru-Ukot
===> Särkilahden Lahnat
===> Team Siimasotku
===> Team JVC
===> Erä Jorma Puukot
===> Puukko joket
===> Pullukat kalastajat
===> Kalajätkät
===> Fishing team
===> Fishing Team Luumäki
===> AJ Vetomiehet
===> Satakunnan kalaveikot
===> Team Finland
===> Countryfishers
===> Team RäiVapa
===> Team pöljäilijä kalastajat
===> Suomen perhokalastajat
===> Tampereen saalistajat
===> -LappijaWaappu-
===> Team Räpellys
===> Lakakelaajat
===> Löysiä siimoja
===> Salmon Finland
===> Loimijoki fishing club
===> Litsa Fishing
===> Jyväskylän Kalastus
===> Laju
===> Pro Hauki 99
===> Kristiinan kalamiehet
===> Vapaveikot
===> TePe
===> Taimen Super 99
===> Keski-Suomen Kalastajat
===> Heinola Fishing Team
===> Team UrbanFishing
===> Hollolan and lahden kalastajat
===> Hollola,s and lahti,s fishers team
===> Heinolan Luupäät
===> Hauki-miehet
===> Hauki-miehet69
===> Ahven-hauki
===> Predator
===> Niinisalo Pro Fishing NPF
===> Nyt Nappaa Piste Com
===> Rapula
===> Kalakamut
===> Toinen Halpa
===> Uudenkaupungin harppuunakalastajat
===> Pietarsaaren kalastajat
===> Alavus fishing team
===> Team Silakka
===> Team Hazardi
===> Vieheiden tekijät
===> Juku-vieheet
===> Suomalaiset Eränkäviät
===> Team-PadonKeisarit
===> Finland Fishers
===> Kotasen koskikalastajat
===> Palokan Isot Kalat Oy
===> Team Haukimiehet
===> Mursu Kalastajat
===> UrpoErämies Productions
===> Blue_Tm_fishers
===> AntiBite
===> Savon Saalistajat
===> Monitoimi kalastajat
===> Team Radansuu
===> Ramopunks
===> :KH-Tiimi:
===> Puolenhehtaarin metsä
===> KalaKopla
===> FC Hauki
===> Seinäjoen kalastajat
===> Muhoksen kalastajat
===> Youngmanfisherman
===> Luoto fishing croup
===> PRO GEAR
===> Tampereen kalastajat
===> Hämeenlinnan kala miehet
===> Kalamiehet 1000
===> team jiggarit
===> TeamLottaBete (TLB)
===> Pari kalastajaa
===> Suurkalastajat
===> Huom häkä
===> Jutin Jerzkan fisuretket
-----------------------------
Muut
-----------------------------
=> Kalastusartikkelit
=> Myydään
=> Ostetaan
=> Mainosilmoitukset
=> Tee-Se-Itse
=> Kalenteri
=> Testiosio
Ladataan...