Äänestys
Kysymys: Mitä siimaa käytät eniten?
Monofiilia - 92 (30.8%)
Punottua - 86 (28.8%)
Kuitua - 121 (40.5%)
Äänestäjiä yhteensä: 263

Sivuja: 1 ... 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 ... 27   Siirry alas   
  Tulostusversio  

Siimat - Mitä siimaa käytät?

(Luettu 228292 kertaa)
Jesse
***

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #210 : 07.08.10 - klo:14:41 »

Yleis setissä jotai 0.25-0.35 tuntematonta monoo ja UL-setissä 0.16 Sufix Performance Fuse kuitua joka kestää 4,5kg ja Gamman 0.20 monoo joka kestää 3,9kg.

><((((°> Pohjaa luulee usein kalaksi, mutta kalaa harvemmin pohjaksi! <°))))><
             ´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((°>    <°))))>< ¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`
TheFishBoy
**

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #211 : 07.08.10 - klo:14:46 »

Stren original siimaa 0.32 mm kestää 7,9kg vedon.  ;)Hyvä perus siima.
Dj_God
****

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #212 : 08.08.10 - klo:14:17 »

Spiderwiren Stealth -siimaa olen ajatellut seuraavaksi hankkia. Onko tuo kuinka herkkä menemään rusetille heittokalastuksessa? Kokemuksia?

Tarkoituksena kasata jykevämpi setti tuohon mediumin ohelle raskaammille vieheille sekä vetouistelua varten. Suunnitelmissa hankkia joko 0,14mm tai 0,17mm -versiota.

The Optimist thinks this is the best of all possible worlds. The Pessimist thinks the Optimist may be correct.
hehhi89
Vieras
« Vastaus #213 : 08.08.10 - klo:14:31 »

kyllä minusta punottu on paras.spiderfire, se 17.1kg 0,17mm
Bluefox
*

0
Poissa


Profiili
« Vastaus #214 : 12.08.10 - klo:12:47 »

Mitä suosittelisitte heittokalastukseen kevyille vaapuille ja lipoille? Kestävyyttä ei hirveästi tarvita (<10kg), kunhan olisi mukava heitellä kevyitä uistimia ja lipatkaan ei saisi siimaa valtavalle rusetille. Hinnan pitäisi myös olla kohtuullinen ja saatavuus helppoa.

Ei ole mitään kokemuksia kuitusiimoista, olen innostunut taas kalastuksesta yli 10v tauon jälkeen. Miten niiden kuitujen ominaisuudet eroaa monofiileistä. Meneekö ne rusetille helpommin?

Eris
Vieras
« Vastaus #215 : 12.08.10 - klo:13:18 »



Ei ole mitään kokemuksia kuitusiimoista, olen innostunut taas kalastuksesta yli 10v tauon jälkeen. Miten niiden kuitujen ominaisuudet eroaa monofiileistä. Meneekö ne rusetille helpommin?



Kuitusiimat tarjoavat suurempaa vetolujuutta ohuemmilla siimoilla. Kuitusiimat eivät myöskään jousta yhtään joten tuntuma vieheeseen on parempi. Kalan tartutus helpompaa, mutta ehkä kalat saavat myös helpommin riuhdotuksi itsensä vapaaksi kun ei ole yhtään joustoa. Suosittelisin ostamaan 0.15-0.20 paksuista kuitusiimaa ihan noin yleiskalastukseen. Jos aivan pieniä uistimia aiot heitellä ja käytössäsin on jonkun sortin UL- tai light-välineet niin 0.10 kuitusiima olisi parempi valinta.
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #216 : 12.08.10 - klo:13:27 »

Kuitusiimat tarjoavat suurempaa vetolujuutta ohuemmilla siimoilla. Kuitusiimat eivät myöskään jousta yhtään joten tuntuma vieheeseen on parempi. Kalan tartutus helpompaa, mutta ehkä kalat saavat myös helpommin riuhdotuksi itsensä vapaaksi kun ei ole yhtään joustoa. Suosittelisin ostamaan 0.15-0.20 paksuista kuitusiimaa ihan noin yleiskalastukseen. Jos aivan pieniä uistimia aiot heitellä ja käytössäsin on jonkun sortin UL- tai light-välineet niin 0.10 kuitusiima olisi parempi valinta.

Riippuuhan tuo toki virvelistäkin. Itse käytän hauen kalastuksessa joko 0,25 tai 0,32mm Firelineä. Kelana Shimanon nelitonninen, siihen sopii tuon paksuiset kuidut parhaiten useiden kalastajien mielestäkin. Vapana medium 9 kinttuinen  Iskee silm&#228;&#228;

Laitoksesta karannut rantahörhö.
Eris
Vieras
« Vastaus #217 : 12.08.10 - klo:13:34 »

Riippuuhan tuo toki virvelistäkin. Itse käytän hauen kalastuksessa joko 0,25 tai 0,32mm Firelineä. Kelana Shimanon nelitonninen, siihen sopii tuon paksuiset kuidut parhaiten useiden kalastajien mielestäkin. Vapana medium 9 kinttuinen  Iskee silm&#228;&#228;

Jeb, mutta kukaan tuskin yleiskäyttöön kevyiden vaappujen ja lippojen heittelyyn tuollaista rautalankaa kelalleen haluaa.  Hymyilee Totta kai siimankin voi suhteuttaa muuhun kalustoon. Itselläni hauestuksessa parhaiten toimineet 2000 ja 2500 luokan kelat, enkä isompaa kelaa aiokkaan hommata.
fisustaja92
*****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #218 : 12.08.10 - klo:23:54 »

Jeb, mutta kukaan tuskin yleiskäyttöön kevyiden vaappujen ja lippojen heittelyyn tuollaista rautalankaa kelalleen haluaa.  Hymyilee Totta kai siimankin voi suhteuttaa muuhun kalustoon. Itselläni hauestuksessa parhaiten toimineet 2000 ja 2500 luokan kelat, enkä isompaa kelaa aiokkaan hommata.

Eräs tuttu suosii miltein joka lähtöön noita paritonttuja. Sanoo, jotta rennompi kalastaa pitkä reissu kuin nelosella. Kyllä nuilla mun siimoilla ihan kiitettävän hyvin lentää tuommoset nro 2:sen lipatkin. Ohan tuo oma ysikinttunen keppi kuitenkin medium ja kärkiosa (3-os.) on melko jojo, se varmastikin tuo heittoihin lisää pituutta, ainekin kevyempiin. Ja tuo Sahanniemi jossa käyn, on nimensä veronen, eli entinen Saha vanhoina aikoina. Joten etenkin puutavaraa riittää pohjassa yllin kyllin, paljon  puhuttuja "siiman katkojia" löytyy myös  Virnist&#228;&#228; Joten täytyy siimankin kestää jonkin verran, tullu todettua ettei alle 0,25mm kuidulla ole mitään virkaa täällä, sillä jo passaa ahveniakin heitellä (0,25mm). Ja tätä kautta varmaankin noihin paksuuksiin tottunut, ehenhän osais varmaan ees kalastaa jollain 0,15mm  Iskee silm&#228;&#228;

Niin että jokainen sitten itse suhteuttelee miten parhaakseen näkee  Iskee silm&#228;&#228; Hymyilee
unDeaD
Vieras
« Vastaus #219 : 13.08.10 - klo:00:36 »

jtn sufixia semmoone 300m pakkaus paksuus 0.25mm 9.90e
Barra
*****

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #220 : 13.08.10 - klo:14:17 »

Itselläni hauestuksessa parhaiten toimineet 2000 ja 2500 luokan kelat, enkä isompaa kelaa aiokkaan hommata.

Etkä ole ainoa. Mutta hyrräkela hoitaa sitten niitä isompia. Tai sitten ei hoida jos ottaa tolla kelalla, mutta ideana olis ainaskin Py&#246;ritt&#228;&#228; silmi&#228;&#228;n

Dafag did I just said...
Penkku
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #221 : 24.08.10 - klo:17:53 »

Ajattelin että laitettaisiin aihe jossa voi keskustella siiman paksuudesta ja kestävyydestä suhteessa toisiinsa. Esim whiplash siima joka vain 0.06 paksua ja kestää 10.6kg niin kestääkö se heitot yhtä hyvin paksumpi siima kun sanotaan ,että ohut siima katkeaa herkemmin heitossa Huh

EDIT:Yhdistin aiheen, koska täällä käydään suurta keskustelua eri siimoista ja kestävyyksistä.

tyyni ilta ja uistelua järvellä auringon laskun aikaan...
kalakala543
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #222 : 30.08.10 - klo:18:30 »

0.35 spiderwire ez braid merellä.

"Mä seuduilla näillä oon tunnettu...mikä se oli!"
Tupa
****

0
Poissa



Profiili WWW
« Vastaus #223 : 30.08.10 - klo:19:07 »

0.35 Rapalan Finesseä nykyisin. Lentää hienosti, toisin kuin normaalit monofiilisiimat.  Hymyilee

fishfish
**

0
Poissa



Profiili
« Vastaus #224 : 23.09.10 - klo:16:59 »

ite oon lukenut kyseisestä siimasta ERÄ lehdissä ja lukemani perusteella olen todennut sen hyväksi mutta en tiedä kannattaako ostaa.kyseessä on 14,95(alennuksessa)maksava kuitusiima ja väriltään savun tai kirkkaan oranssi ja vetolujuus hyvä mitä mieltä olette, kannattaako ostaa
http://www.sufix.com/usa/fishing_line/performance_fuse/<- siis tää

Moro
Tagit: Siima Siimat 
Sivuja: 1 ... 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 ... 27   Siirry ylös  
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines